• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۵۳۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
اقتصادی » آب و انرژی

مازاد ظرفیت برق را می توان در خودروهای برقی استفاده کرد

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با توسعه و جایگزینی خودروهای برقی می‌توان بیش از 70 درصد آلودگی شهرها را کاهش داد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ هوشنگ فلاحتیان در همایش فصلی کمیته ملی انرژی در مورد خودروهای برقی افزود: شکی نیست که توسعه خودروهای برقی در حوزه مسائل زیست محیطی می‌تواند بسیار مفید باشد، مثلا اگر در تهران بتوانیم خودروهای برقی را جایگزین کنیم بیش از 70 درصد از آلودگی شهر کاسته می‌شود.

وی گفت: 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی برق کشور است که مصرف برق در در زمستان حدود 30 تا 34 هزار مگاوات است و قدرت عملی نیروگاه‌های کشور بیش از 54 هزار مگاوات است.

وی تصریح کرد: بنا براین بخش زیادی از تولید به‌ ویژه در طول زمستان را که بدون استفاده می‌ماند، می‌توان در صورت گسترش خودروهای برقی کشور و در زمان غیرپیک شارژ کرد بدون اینکه فشاری به شبکه نیز وارد شود.

فلاحتیان گفت : اگر قرار است خودروهای برقی در کشور توسعه یابد، باید الزامات قانونی محکمی برای آن در نظر بگیریم .

وی در ادامه با بیان این که زمانی برنامه‌ریزی شد که انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور توسعه پیدا کند، برای همین الزامات قانونی آن تدوین شد و به تصویب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و ما امروز شاهد نتیجه آن در کشور هستیم افزود: در زمینه توسعه خودروهای برقی در کشور قانون محکمی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای خارجی کارخانجات ملزم شده‌اند تا حدود 20 درصد از تولید سالانه خود را به تولید خودروهای برقی اختصاص دهند، این مسأله باعث می‌شود تا در چند سال آینده کلیه خودروهای جدید آن‌ها برقی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کل خودروهای مصرفی کشور در داخل حدود یک میلیون خودرو است که اگر سالانه 10 درصد خودروها برقی شود، با احتساب هزینه 10 میلیون تومانی برای تولید هر خودرو، هزینه ای نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان خواهد داشت که این عدد در مقایسه اقتصاد کشور عدد ناچیزی است.

فلاحتیان گفت: اگر به عنوان یک رسالت ملی کارگروهی متشکل از سازمان‌های ذی‌نفع برای ساماندهی این امر تشکیل شود و یا به عنوان یکی از الزامات برنامه ششم توسعه درج شود ، می‌توانست برای حل مشکلات زیست محیطی و اقتصاد صنعت برق کشور بسیار راهگشا باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فراخوان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
کشف خودروی سرقت شده از تهران در عملیات پلیس راین
دستگیری شرور سابقه‌دار در کرمان
پیام وزیر ورزش و جوانان به تیم ملی فوتبال ایران
آقای ایران در سفرهای استانی
فراخوان ثبت‌نام دوره آموزشی «اقلیم شعر» به میزبانی زنجان
اهدای دستگاه RO به بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر
مهمانان خارجی از جمعه برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید وارد ایران می‌شوند
پیام مردم در تجمعات شبانه به اعضای تیم ملی فوتبال
بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری
صرفه جویی رمز حفظ پایداری شبکه برق در تابستان
۳۰ درصد برق کشور در بورس انرژی معامله شد
آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جامانده اعلام شد
۶۸ هزار ناپدید بر اثر زلزله ونزوئلا
مردم ایلام در صد و هجدهمین شب حضور، باز هم صدِ وحدتشان را گذاشتند
ابلاغ شیوه نامه تشریفات قانونی تردد درون استانی خودروهای مناطق آزاد کیش و قشم به زودی
 برنامه‌ خانه ملت و با نمایندگان روی آنتن صداوسیمای لرستان
هم افزایی مسئولان برای ایجاد یک رویه مد و پوشاک
خبر خوش برای مشمولان متولد ۱۳۸۷؛ امکان سفر اربعین بدون مجوز وظیفه عمومی
پیش بینی حضور ۴ هزار تبعه افغانستانی در مراسم وداع با رهبر شهید در مشهد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)