• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۶۹۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
اجتماعی » جامعه و شهری

تهران؛ همچنان در صدر آمار مبتلایان به کرونا

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیش از یک سوم آمار کشوری متعلق به تهران است و متاسفانه هنوز موفق به مهار کامل این بیماری نشدیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع قرار گرفتن تهران در صدر آمار‌های کرونایی و در ارتباط تلفنی با علی ماهر معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.
دکتر ماهر در مصاحبه با رادیو گفتگو ضمن تأیید قرار گرفتن تهران در صدر آمار‌های ابتلا به کرونا در کشور گفت: شهر تهران پرتراکم‌ترین جمعیت کشور را دارد و تراکم جمعیت در برخی مناطق تهران به به شدت بالاست و انتظار افزایش تعداد آمار ابتلا به کرونا در اثر تعاملات و شلوغی‌ها انتظار غیرطبیعی نخواهد بود.
معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تأکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی توسط مردم گفت: ستاد تهران تشدید محدودیت‌ها در شهر را پیشنهاد کرده، اما هیئت دولت ملاحظات و متغیر‌های زیادی دارد که باید آن‌ها را لحاظ کند.
این مقام مسئول اعمال محدودیت را تنها راه اصلی برای کنترل و مهار این بیماری دانست و گفت: در حال حاضر درمان و واکسنی برای کرونا وجود ندارد و در این شرایط حمایت از اقشار آسیب پذیر و محدود کردن بیماری به شدت ضروری اند.
در ادامه "صبح و گفتگو"، مردانی عضو کمیته کشوری کرونا با انتقاد از افزایش حضور و تردد مردم در شهر تهران گفت: متاسفانه مردم تصور می‌کنند که بیماری کرونا کنترل و یا تمام شده و به راحتی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و حتی برخی از ما سوال می‌کنند که چه زمانی به شمال سفر کنیم؟!
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به شهروندان تأکید کرد: کرونا تمام نشده و هنوز پس لرزه‌های کرونا در کمین شماست.
مردانی بازگشایی و بازگشت کسب و کار‌ها به حالت قبل را عامل القای تصور غلط به مردم در تمام شدن کرونا دانست و افزود: ما نمود این موضوع را در ترافیک آخر هفته مشاهده کردیم که این بسیار خطرناک است.
عضو کمیته کشوری کرونا از کاهش ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها خبرداد و گفت: مردم فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه دو هفته اول سال را به خوبی رعایت کردند و همین باعث شد که وضعیت فعلی ما از کشور‌های آمریکا و ایتالیا خیلی بهتر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیام بنیاد شهید به مناسبت سالروز شهادت دکتر بهشتی و روز قوه قضاییه
آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در کرمان با گذشت ۷۳ میلیارد تومانی شاکیان
اجرای مانور مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت‌ محور در همدان
کشف محموله ۲ تنی برنج قاچاق در قزوین
وضعیت آب و هوای کشور ۱۴۰۵/۰۴/۰۷
ابلاغیه نقل و انتقالاتی سازمان لیگ فوتبال
عملیات مبارزه با آفت سن گندم در ۲۹۷ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
آزادی ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی
مسکن محرومین نقطه اشتراک همکاری بنیاد مسکن و اتاق بازرگانی در آذربایجان‌غربی
هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمان
لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه و ارتقای ورزش زورخانه ای در استان
آخرین اخبار از وضعیت تنگه هرمز
بررسی پرونده‌های جاسوسان و عناصر دشمن در کوتاه‌ترین زمان
روایتی از سلامت خانواده تا ترویج فرهنگ فرزندآوری در استان مرکزی
تشکیل ستاد بزرگداشت و تشییع قائد شهید در استان اصفهان
فعالیت سامانه بارشی تا فردا در گلستان
بهره‌برداری از پل مهرگان بندرعباس تا یک ماه آینده
استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مشوق‌های مالیاتی برای توسعه فناوری‌های یادگیری شناختی
سیر مطالعاتی «ورود به اندیشه صائب تبریزی و سبک هندی» منتشر شد
۴ درصد از برق کشور در مشهد مصرف می‌شود
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)