• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۱۷۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
مرکزی » اجتماعی

نیمی از استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی

کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کمتر از 50 درصد، نیمی از استان مرکزی را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد.

نیمی از استان مرکزی در وضعیت قرمز کروناییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی گفت: اگر چه روند واکسیناسیون در استان مناسب است اما رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم، اصناف، تالارها و رستوران ها رعایت نمی شود و اگر بدین صورت پیش برویم باید منتظر وضعیت قرمز در تمام استان باشیم که این موضوع به نفع هیچ کس نیست. 
آقازاده بیان کرد: آستانه تحمل کادر درمان یک ظرفیتی دارد و برای غلبه بر کرونا شهروندان باید همکاری مضاعفی با این قشر و ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.
وی اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان های برخی شهرهای استان مانند محلات، ساوه، اراک، شازند و دلیجان پر شده و کادر درمان خسته از ازدحام جمعیت و خدمات بیش از توانی که توسط این عزیزان در مراکز درمانی ارایه می شود. 
استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال جاری تحصیلی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد، معلمان باید تا پایان مردادماه جاری واکسینه شوند.
آقازاده شرایط شهرستان محلات را به لحاظ کرونا حساس عنوان کرد و گفت: مبادی ورودی این شهر به خصوص در تعطیلات پایان هفته باید تحت کنترل و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: در پیک پنجم کرونا به غیر از تالارها هیچ صنفی تعطیل نمی‌شود اما در مقابل اصناف نیز وظیفه دارند مسئولیت‌پذیر باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
بهروز اکرمی افزود: تالارها در شرایط قرمز کرونایی تعطیل هستند و هر گونه فعالیت این قشر خلاف قانون است و فرمانداران وظیفه دارند نسبت به این مهم توجه ویژه‌ داشته باشند.
وی ادامه داد: در بازدیدی که از چند دستگاه اجرایی انجام شد بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌ها و کارکنان دولت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل شهری به خصوص در اراک و فروشندگان سیار میوه و تره‌بار دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و فرماندار و شهردار اراک باید نسبت به این مهم رسیدگی کنند.
اکرمی بیان کرد: دستگاه قضایی در دوران کرونا همکاری‌های موثری با دیگر نهادها در خصوص مدیریت کرونا داشتند اما در شرایط کنونی باید تعامل و همکاری بیشتری از خود نشان دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: بزرگترین مرکز واکسیناسیون استان مرکزی در مصلی اراک با ۲۰ جایگاه از امروز سوم مرداد ماه آغاز به کار کرده و در هر ساعت یک‌هزار نفر در این مرکز واکسینه می‌شوند.
دکتر محمد جمالیان افزود: درست از زمانی که استان مرکزی وارد شرایط قرمز شد، دوره‌ همی‌ها و مراسم‌های عروسی بیشتر به چشم می‌خورد و از طرفی پارک‌ها و فضاهای عمومی استان تا ساعات پایانی شب‌ها مملو از جمعیت است.
وی ادامه داد: درصد درگیری کودکان به سویه جدید کرونا بسیار بیشتر از سویه‌های دیگر است و در صورت سهل‌انگاری فاجعه‌ای جبران ناپذیر در استان اتفاق می‌افتد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: شرایط ابتلا و فوتی‌های کرونا در شهرستان محلات نگران‌کننده است و فرماندار این شهرستان و ستاد مدیریت بیماری کرونا استان برای جلوگیری از افزایش میزان مبتلایان برنامه‌ریزی کنند.
جمالیان بیان کرد: تاکنون ۷۹ درصد جمعیت ۸۰ سال به بالا، ۸۴ درصد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۸۳ درصد از جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال، ۷۶ درصد از شمار سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۶۴ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ استان مرکزی واکسینه شده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست گفت: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته چهارم تیرماه ۲ هزار و ۷۱ مورد گزارش شد که نسبت به هفته سوم همین ماه تغییری نداشته است.
دکتر علی علی‌محمدی افزود: شمار موارد بستری کرونا نیز از ۱۷۴ مورد در هفته سوم تیرماه به ۲۰۲ مورد در هفته چهارم رسید که ۱۶ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: موارد سرپایی کرونا در هفته چهارم استان مرکزی یک‌هزار و ۸۶۹ مورد گزارش شد که نسبت به هفته سوم همین ماه، ۲ درصد کاهش داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: هفته چهارم تیرماه ۲۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که نسبت به هفته سوم تیر ۸۵ درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: تا پایان هفته چهارم تیرماه جاری، بیش از ۱۴۰ هزار مورد تست در استان مرکزی انجام شده که ۲۳ هزار و ۲۹۷ مورد آن مثبت اعلام شد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اجرای طرح ویژه ایمنی همزمان با آئین تشییع رهبر شهید
خون شهدای هفتم تیر، نهال نوپای انقلاب را آبیاری کرد
تجهیز یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی لرستان به سیستم‌ نوین آبیاری
اجرای عملیات آبخیزداری در ۱۵ هزار هکتار با سرمایه مردمی در سمنان
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت سیمین‌دخت وحیدی
پرواز بالگرد اورژانس آباده برای نجات جان بیمار قلبی
کمک ۱۰ هزار دلاری کمیته بین المللی المپیک به المپین‌ها
تحسین مردم از پاسخ قاطعانه نیروهای مسلح به تجاوز دشمن آمریکایی
پیگیری روند برگزاری آموزش های مهارت فنی در سمنان
توزیع احسان و نذری در سرتاسر استان اردبیل
کشف ۸۰ کیلوگرم تریاک در گچساران
معرفی سرپرست هیئت بسکتبال خراسان رضوی
کنترل رشد نقدینگی؛ پیش‌شرط مهار تورم و ثبات اقتصاد
اعزام ۱۵۰ هزار نفر از سیستان و بلوچستان به آیین تشییع رهبر شهید
«دو نیمه ماه»، قصه‌ای از دل تاریخ معاصر در شبکه تماشا
برگزاری یادواره شهدای محله دهنو مبارکه
استقرار تجهیزات و آمادگی ۱۱۰۰ مجتمع بین‌راهی برای خدمت‌رسانی به عزاداران قائدشهید
پخش مستند «فیلسوف جنگ» از شبکه یک سیما
انتصاب سرپرست سازمان لیگ فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی
تکریم و رضایتمندی مردم؛ مهم‌ترین شاخص موفقیت برنامه ملی پزشکی خانواده است
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)