پخش زنده
امروز: -
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از تخریب و ریزش حدود ۷۰۰ کیلومتر از راههای عشایری کرمانشاه در بارندگیهای هفتههای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در آستانه فصل کوچ عشایر استان از قشلاق به ییلاق؛ از تخریب و ریزش حدود ۷۰۰ کیلومتر از راههای عشایری کرمانشاه در بارندگیهای هفتههای اخیر خبر داد و گفت: امور عشایری کرمانشاه با کمک دستگاههای اجرایی و فرمانداری شهرستانها درصدد رفع مشکل راههای آسیب دیده و در معرض تخریب است.
اسفندیار کاظمی به حدود ۳۰۰ میلیمتر بارندگی ظرف ۱۰ روز در شهرستان گیلانغرب در ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: این بارندگی شدید بیشترین آسیب را به راههای عشایری به ویژه در گیلانغرب زد که با توجه به فصل کوچ بهاری و تاکیدات استاندار کرمانشاه در اولویت بازگشایی قرار دارند.
وی همچنین به تخریب و ریزش حدود ۱۵۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان پاوه و جوانرود اشاره کرد و گفت: اکنون بازگشایی و تعمیر حدود ۷۰ کیلومتر مناطق قشلاقی آن از اهمیت برخوردار است که با کمک فرمانداری و راهداری درصدد بازسازی این مناطق هستیم؛ چون مناطق ییلاق بیشتر در پاوه قرار دارد و تا ماه دیگر که زمان نقل و انتقال عشایر است فرصت داریم.
وی با بیان اینکه هر روز از خسارت و تخریب راههای امور عشایری گزارش جدید به دست اداره کل میرسد، به تخریب حدود ۵۰ کیلومتر جاده عشایری در شهرستان دالاهو و مختصر جزئی در شهرستان قصرشیرین اشاره کرد.
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: با کمک ماشین آلات اداره و ادوات و تجهیزات راهداری استان و برخی از دستگاه های اجرایی مانند شرکت آب منطقه ای که در منطقه پروژه دارند؛ درصدد رفع مشکل راه های عشایری هستیم تا مانع و مشکلی برای کوچ عشایر به وجود نیاید.
کاظمی همچنین اضافه کرد: با تاکیدات استاندار کرمانشاه با کمک دستگاه های اجرایی به ویژه راهداری و همچنین امور عشایری درصدد هستیم هر چه زودتر مشکل راه عشایری استان برطرف شود.