پخش زنده
امروز: -
استاندار کرمانشاه از پایان نصب ۷ مگاوات از پنلهای نیروگاه خورشیدی 'پویا' تا پیش از آغاز پیک مصرف انرژی در تابستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،دکتر منوچهر حبیبی با همراهی دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از عملیات اجرایی نصب پنلهای خورشیدی در سایت ۱۰ مگاواتی با تبریک روز صنعت برق و قدردانی از تلاشهای متخصصان این حوزه اظهار کرد: تمام تلاش و برنامهریزی مدیریت ارشد استان بر این است که پروژههای خورشیدی در دست اجرا، در کوتاهترین زمان ممکن و پیش از رسیدن به اوج مصرف انرژی (پیک بار) وارد مدار شود تا قطعی برق در بخشهای مختلف به حداقل برسد. استاندار کرمانشاه با اشاره به تعهدات پیمانکار و مشاور در این پروژه گفت: طبق قول مساعد عوامل اجرایی، ظرف یک ماه آینده حداقل ۷ مگاوات از ظرفیت این نیروگاه خورشیدی نصب میشود و ۳ مگاوات باقیمانده نیز طی چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید و خرید پنلها و تجهیزات مورد نیاز انجام شده است. دکتر حبیبی با تأکید بر لزوم حمایت همهجانبه از شرکتهای فعال در حوزه انرژی افزود: انتظارات و مطالبات شرکتهای مجری در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی میشود و ما با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی، توزیع نیروی برق و برق منطقهای، شرایطی را فراهم میکنیم تا منابع مالی پروژه تأمین و موانع اداری برطرف شود تا سرعت اجرای کار افزایش یابد. وی حضور دکتر محمد رشیدی، نماینده کرمانشاه و عضو کمیسیون انرژی مجلس را در این بازدید غنیمت دانست و تصریح کرد: پیگیریهای جدی ایشان در سطح ملی و استانی برای به نتیجه رسیدن پروژههای انرژی، پشتوانه گرمی برای مدیریت اجرایی استان است و رصد دائمی وضعیت این پروژهها نشان از عزم جدی مسئولان برای رفع دغدغههای مردم در حوزه برق دارد. مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: کمیتهای مأمور شناسایی زمینهای مستعد برای توسعه نیروگاههای خورشیدی شده است. امیدواریم ظرف کمتر از یک ماه آینده، مابقی تعهدات شرکتهای مجری در زمینهای انتخاب شده تعیین تکلیف شده و عملیات اجرایی سایتهای جدید آغاز شود.