پخش زنده
امروز: -
مسئول شبکه لرزهنگاری استان کرمانشاه از فعالیت هفت ایستگاه لرزهنگاری در استان خبر داد و گفت: پیگیر راهاندازی سه ایستگاه دیگر نیز هستیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، فرهاد فروزی با بیان اینکه در حال حاضر هفت ایستگاه لرزهنگاری در نقاط مختلف استان کرمانشاه فعال است، اظهار کرد: تا قبل از سال گذشته شش ایستگاه داشتیم و سال گذشته نیز یک ایستگاه جدید را در منطقه «سرمیل» راهاندازی کردیم.
وی از پیگیری برای راهاندازی سه ایستگاه لرزهنگاری جدید در استان خبر داد و ادامه داد: اولین اولویت راهاندازی ایستگاه در دانشگاه رازی برای پوشش بهتر رخدادهای لرزهای محدوده شمال شهر کرمانشاه است. راهاندازی این ایستگاه در مرحله ایجاد ساختمان بوده و تجهیزات مورد نیاز این ایستگاه از قبل خریداری شده است.
مسئول شبکه لرزهنگاری استان کرمانشاه راهاندازی ایستگاه لرزهنگاری در سومار و همچنین نوسود در پاوه را اولویتهای بعدی برشمرد که در دست پیگیری است و خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز این دو ایستگاه نیز خریداری شده و تنها تهیه ساختمان آن باقی مانده است.
فروزی ابراز امیدواری کرد، با راهاندازی هر چه زودتر این ایستگاهها، تعداد ایستگاههای لرزهنگاری استان کرمانشاه به ۱۰ ایستگاه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی که در سنوات گذشته صورت گرفته کرمانشاه نیازمند ۱۳ ایستگاه لرزهنگاری برای پوشش کامل استان است، یادآور شد: راهاندازی سه ایستگاه دیگر را نیز در اولویتهای بعدی دنبال میکنیم.
مسئول شبکه لرزهنگاری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز با فعالیت هفت ایستگاه موجود، تمام رخدادهای لرزهای استان به صورت کامل و شبانهروزی ثبت و پردازش میشود، اظهار کرد: راهاندازی ایستگاههای جدید میتواند به ارتقاء پایش رفتار گسلها و پیش آگاهی در برابر رخدادهای احتمالی زلزله کمک کند. البته نباید فراموش کرد تاکنون دانش بشر قادر به پیشبینی دقیق زمان، مکان و بزرگی یک زلزله نبوده است.