پخش زنده
امروز: -
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون در استان ۲۱ نفر با مصرف قارچ سمی مسموم شدهاند که درمانهای لازم را دریافت کردهاند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر قلعه سفیدی با تاکید بر لزوم پرهیز از مصرف قارچهای خودرو، چه قارچهایی که در طبیعت هستند و یا قارچهایی که در حیاط منازل رشد می کنند گفت : به هیچ عنوان امکان تشخیص قارچ سمی از روی ظواهر، رنگ و بو وجود ندارد او افزود : افراد باید از مصرف هر گونه قارچ وحشی خودداری کرده و قارچ را صرفا از مراکز معتبر تهیه کنند. گاهی قارچهای سمی و غیرسمی کنار یکدیگر رشد میکنند و قابل تشخیص نیستند و پختن قارچ به هیچ عنوان سم آن را از بین نمیبرد. مسمومیت با قارچ سمی در موارد شدید میتواند منجر به نارسایی شدید کبد و کلیه، کما و مرگ افراد شود افراد باید در صورت مشاهده هرگونه علائم مسمومیت پس از مصرف قارچ از جمله: تهوع، دل درد، استفراغ، سردرد و سرگیچه، قرمزی پوست، تپش قلب، توهم و تشنج در کوتاهترین زمان با ۱۱۵ تماس بگیرند و از هرگونه اقدام درمانی خودسرانه پرهیز کنند.