پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از تقویت شبکه توزیع برق خوزستان پیش از آغاز گرمای تابستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: دومین مانور استانی طرح ملی سامان با هدف هرس درختان مزاحم شبکههای توزیع و افزایش پایداری برقرسانی پیش از آغاز پیک مصرف تابستان در سطح شهرستانهای استان و با رویکرد پیشگیرانه برای کاهش خاموشیهای ناخواسته، ارتقای ایمنی شبکه و بهبود مدیریت بهرهبرداری از تأسیسات توزیع برق، در مناطق مختلف استان خوزستان برگزار شد.
او با بیان اینکه اجرای بهموقع عملیات هرس و شاخهزنی نقش موثری در کاهش حوادث شبکه بهویژه در فصل گرما دارد، افزود: در این مانور استانی، ۵۸ گروه عملیاتی خط سرد و ۱۸ گروه عملیاتی خط گرم با استفاده از ۶۹ دستگاه خودرو بالابر بهصورت همزمان در سطح استان فعالیت داشتند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد: در جریان این عملیات، ۸۹۵ اصله درخت در حوزه شبکه فشار متوسط، ۵۹۷ اصله درخت در حوزه شبکه فشار ضعیف و ۱۵۸ اصله درخت در محدوده پستهای توزیع برق هرس و ساماندهی شد که این اقدامات تاثیر مستقیمی در افزایش پایداری شبکه و کاهش تلفات انرژی دارد.
خدری با اشاره به مزیتهای اجرای طرح ملی سامان در حوزه مدیریت مصرف برق گفت: پیشگیری از اتصال شاخه درختان به شبکه، علاوه بر کاهش خاموشی و افزایش طول عمر تجهیزات، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش بار تحمیلی بر شبکه و مدیریت بهتر مصرف برق در ساعات اوج بار میشود.
او افزود: اجرای این طرح، با کاهش نیاز به تعمیرات اضطراری و خاموشیهای ناخواسته، امکان مدیریت بهینه منابع و تامین برق پایدار برای مشترکان خانگی، صنعتی و خدماتی را در فصل تابستان فراهم میکند.