• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۷۹۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۹:۰۸
کیش » اقتصادی

حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: جنگ اقتصادی تمام نشده، حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم است.

حل ناترازی انرژی، نیازمند اجماع حاکمیت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سید اسماعیل حسینی با اشاره به شکست نظامی دشمن و ورود او به جنگ اقتصادی جهانی، گفت: رفع چالش ناترازی انرژی (برق، گاز، بنزین) در کشور نیازمند تدبیر دستگاه‌های متولی و هماهنگی مردم در بخش مصرف است و این مسئله از دست یک نهاد یا بخش به تنهایی خارج است.

او افزود: حوزه انرژی از مولفه‌های قدرت ایران است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سوءمدیریت‌، ترک فعل‌ و سوءنظارت‌ها به یک چالش تبدیل شده است به گونه ای که در تابستان با ناترازی برق و در زمستان با ناترازی گاز مواجه می‌شویم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دشمنان پس از شکست مفتضحانه در جنگ نظامی، اولویت خود را بر جنگ اقتصادی قرار داده‌اند و در این جنگ، اقتصاد ایران و بخش بزرگی از اقتصاد جهان درگیر است.

حسینی، یکی از ابعاد مهم جنگ اقتصادی را بخش انرژی دانست و گفت: تنگه هرمز به عنوان ابزار آفندی ایران، اقتصاد انرژی دنیا را تحت فشار قرار داده و دشمن نیز با ابزار‌هایی مانند محاصره دریایی برای توقف صادرات نفت ایران و حملات به زیرساخت‌های انرژی داخل کشور تلاش می‌کند.

او افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های انرژی دشمنان بسیار آسیب‌پذیرتر از ایران است و آنها فعلاً وارد جنگ شدید زیرساخت‌ها نشده‌اند، با این حال، تعدادی از نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ ما مورد اصابت قرار گرفته‌ و نیازمند مدیریت مصرف با حساسیت بیشتری هستیم.

حسینی، با اشاره به اینکه برای تولید برق، باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم، گفت: مجلس شورای اسلامی هماهنگی‌هایی انجام داده و هم‌اکنون چند ده میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه هفت هزار مگاوات انرژی خورشیدی تخصیص یافته است و از هزار مگاوات در ابتدای دولت به حدود چهار هزار و پانصد مگاوات رسیده است و در بخش انتقال و توزیع نیرو نیز باید تلفات شبکه کاهش پیدا کند.

او به دو بعد تجهیزات و فرهنگ نیز اشاره کرد و افزود: تجهیزات سرمایشی در اوج مصرف تابستان، ۳۵ هزار مگاوات برق مصرف می کنند و باید به‌روزرسانی و بازدهی آنها افزایش پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه مردم باید به سمت بهینه‌سازی مصرف حرکت کنند، گفت: مردمی که شب ها در میدان ها و محله ها حاضر می شوند و جهاد می‌کنند، باید جهاد خود را با مصرف بهینه انرژی در جامعه تکمیل کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: با نزدیک شدن به اوج گرما در تابستان و اوج سرما در زمستان، در شرایط عادی نیز با چالش مواجه بودیم و با توجه به مورد اصابت قرار  گرفتن تعدادی از زیرساخت‌های تولید انرژی، نیاز است مدیریت مصرف با حساسیت بالاتری دنبال شود تا دشمن را در این جبهه نیز ناامید کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
چهارمحال و بختیاری جزء ۱۰ استان برتر کشور در ارزیابی آموزش متوسطه اول
همه دستگاه‌های ستاد خدمات سفر برای برگزاری مراسم تشییع امام شهید بسیج شدند
حکمت بر سه رکن عقلانیت، فضیلت و خدمت استوار است
فراخوان رویداد ملی رسانه‌ای «بدرقه آفتاب» ویژه بچه‌های مسجد منتشر شد
توقیف خودرو حامل سلاح سرد در شاهرود
افتتاح مدرسه تابستانه دانشگاه بیرجند
پاسداری از کرامت انسانی و مقابله با هرگونه به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی
فرانسه مغلوب قدرت ساحلی بازان ایران شد
اهدای ۴۹۰۱ واحد خون در دهه اول محرم در آذربایجان شرقی
پرداخت مستقیم یارانه غذا از ترم آینده به دانشجویان
همکاری معاونت علمی و بیمه سلامت برای هوشمندسازی خدمات بیمه‌ای
به‌کارگیری نیرو‌های حق‌التدریس در طرح‌های حامی و تقویت مدارس
ثبتِ «سوگِ میناب» در قاب جهانی
پیشرفت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل به ۳۷ درصد رسید
تداوم توسعه مناطق آزاد در سخت‌ترین شرایط
برداشت گیلاس از باغ‌های لاریجان آمل آغاز شد
۱۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت آفتابگردان آجیلی می‌رود
بمباران شیمیایی سردشت، نماد حقوق بشر دروغین آمریکایی است
اصلاح شاخص کل بورس بعد از رشد ۳۶ درصدی
صدور هشدار زرد وقوع گرد و خاک محلی در خوزستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)