پخش زنده
امروز: -
معاون حملونقل ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای اردبیل از جابجایی بیش از ۱۸۲ هزار مسافر در دو ماهه نخست سال جاری از مبادی استان و کاهش ۲۳ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل، رضا شیرینزاده روز دوشنبه در بازدید از ترمینال مسافربری بیله سوار مغان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۱۸۲ هزار و ۷۹۴ مسافر توسط ناوگان حملونقل عمومی جادهای از استان اردبیل به مقاصد مختلف جابجا شدهاند که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ هزار و ۸۶۲ نفر بوده است.
وی افزود: همچنین طی مدت یاد شده، بیش از ۲۶ هزار صورت وضعیت مسافری در استان صادر شده که در مقایسه با ۳۵ هزار فقره دو ماهه نخست سال قبل، حدود ۲۶ درصد کاهش نشان میدهد.
معاون حملونقل ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای اردبیل به آمار مسافران جابجا شده به تفکیک شهرستانها اشاره کرد و افزود: اردبیل با ۱۰۴ هزار و ۱۲۰ نفر در صدر قرار دارد؛ پس از آن مشگینشهر با ۲۸ هزار و ۹۱۰ نفر، خلخال با ۱۸ هزار و ۱۳۴ نفر، پارسآباد با ۱۴ هزار و ۴۶۹ نفر و گرمی با هشت هزار و ۸۵۶ نفر به ترتیب بیشترین میزان جابجایی مسافر را داشتهاند.
شیرین زاده ادامه داد: در شهرستانهای نیر ۲ هزار و ۵۰ نفر، نمین یک هزار و ۲۶۸ نفر، بیلهسوار ۴۰ نفر، اصلاندوز ۴۰۴ نفر، سرعین ۳۴۲ نفر و کوثر ۲۸۹ مسافر جابجا شدهاند و ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
وی بیان کرد: از مجموع مسافران جابجا شده، ۱۰۸ هزار و ۴۱۴ نفر با اتوبوس، ۱۸ هزار نفر با مینیبوس و ۵۶ هزار و ۳۵۲ نفر با سواری به مقاصد مختلف داخل و خارج از استان انتقال یافتهاند.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل فعالیت هفت پایانه مسافربری در استان را یادآور شد و گفت: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافربری در استان در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.
شیرین زاده همچنین خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده را یادآور شد و افزود: مردم و مسافران میتوانند شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیونهای مربوطه رسیدگی شود.