• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۲:۱۵
بوشهر » اقتصادی

از الزامات سخت‌گیرانه برای ادارات تا جهش در تولید انرژی‌های خورشیدی در بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با تشریح الزامات مدیریت مصرف در فصل گرما، از جریمه ادارات متخلف، الزام رعایت مبحث ۱۹ در ساخت‌وساز‌ها و واگذاری ۱۲۰۰ هکتار زمین برای تولید ۸۰۰ مگاوات برق خورشیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رجایی در نشست بررسی وضعیت انرژی استان، با اشاره به نوسان ۳۰۰ درصدی مصرف برق بین فصول زمستان و تابستان در بوشهر اظهار داشت: با شروع فصل گرما، به ازای هر یک درجه افزایش دما، تقاضای مصرف برق در استان ۵۰ مگاوات افزایش می‌یابد. 
وی افزود: با توجه به سهم ۷۰ درصدی بخش خانگی در مصرف برق استان، مدیریت مصرف در این بخش و حوزه‌های اداری که نقش الگویی دارند، غیرقابل اجتناب است.
معاون استاندار بوشهر با تأکید بر اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف (مصوب ۱۳۸۹)، الزامات جدیدی را برای ادارات ابلاغ کرد: ادارات موظف به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به سال گذشته هستند، همزمان با پایان ساعت کاری، تمامی سیستم‌های سرمایشی و روشنایی باید خاموش شوند.
وی بیان کرد: نگهبانان و متصدیان ساختمان نیز صرفاً مجاز به استفاده از تجهیزات در محدوده استقرار خود هستند دمای محیط اداری باید روی ۲۵ درجه تنظیم شده و تمامی نورپردازی‌های مازاد و غیرضروری حذف شوند بانک‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی مکلف‌اند در ۳ ساعت پایانی وقت اداری، بار مصرفی خود را به مولد‌های اضطراری (ژنراتور) منتقل کنند.
شاپور رجایی با اشاره به تکلیف استاندار بوشهر مبنی بر ارتقای حداقل ۲ رده‌ای انرژی ساختمان‌های اداری، گفت: تمامی دستگاه‌ها ملزم به انجام ممیزی انرژی برای شناسایی نقاط اتلاف در پوسته ساختمان (پنجره، سقف و ورودی‌ها) هستند. 
وی تأکید کرد: خرید هرگونه تجهیزات برقی با برچسب انرژی پایین‌تر از رده A برای ادارات تخلف محسوب شده و مغایر با قانون است.
معاون عمرانی استاندار بوشهر در ادامه به تکالیف بخش ساختمان اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی موظف‌اند مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را در تمامی مراحل طراحی، اجرا و نظارت به‌طور دقیق اعمال کنند.
وی افزود: صدور پایان‌کار برای ساختمان‌های نوساز (اداری و مسکونی) از این پس منوط به انجام ممیزی انرژی و تأیید رعایت استاندارد‌های بهینه‌سازی خواهد بود.
رجایی از فعال شدن گروه‌های گشتی متشکل از استانداری، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های متولی خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، در بخش صنعت و تجارت سازمان صمت و اصناف، در بخش عمومی شرکت توزیع برق بر رعایت استاندارد‌ها نظارت کرده و برای متخلفان اخطاریه و جرایم قانونی صادر می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را راهبرد اصلی دولت چهاردهم دانست و بیان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۱۲۰۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی به سرمایه‌گذاران واگذار شده که ظرفیتی معادل ۸۰۰ مگاوات را شامل می‌شود.
وی افزود: تا پایان خردادماه، ۱۵۰ مگاوات از این ظرفیت وارد مدار می‌شود و سایر پروژه‌های بزرگ (۵۰ و ۲۰۰ مگاواتی) نیز برای تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود.
رجایی افزود: علاوه بر تسهیل در واگذاری اراضی، معاونت اقتصادی استانداری نیز از طریق شبکه بانکی، تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد همچنین برق تولیدی این نیروگاه‌ها در بورس انرژی با بالاترین قیمت عرضه شده و دولت پرداخت به‌موقع مطالبات تولیدکنندگان را تضمین می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
شنیده شدن صداهای انفجار در بحرین و کویت
زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری در ژاپن
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
تجهیز بیش از سه میلیون هکتار زمین آبی کشور به انواع سامانه‌های نوین آبیاری
تنگه هرمز به هیچ وجه نباید رها شود
هشدار جنبش امل و جریان آزاد ملی لبنان درباره پیامدهای توافق با رژیم صهیونیستی
ادامه اعتراضات به طرح داماد ترامپ در آلبانی
توسعه زیرساخت‌های مرزی نوردوز در دستور کار ایران و ارمنستان
لبنان قبرستان سیاسی نتانیاهوست
وقوع چند انفجار در مناطقی از هرمزگان، ۷ تیر
هشدار ارتش سودان درباره توطئه‌ای صهیونیستی
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ امروز، تقابل ایران با کوبا
هشدار جماعت اسلامی لبنان درباره مشروط شدن خروج رژیم صهیونیستی
واکنش اینفانتینو به تساوی ایران و مصر در جام جهانی
زلزله قوی بار دیگر ونزوئلا را لرزاند
ضرورت پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع لرستان
مخالفت ولید جنبلاط با توافق بین لبنان و رژیم صهیونیستی
گرما در فرانسه همچنان تلفات می گیرد
برنامه حرکت شناور‌های مسافربری و حمل خودرو کیش، یکشنبه هفتم تیر
برنامه پروازی فرودگاه بین‌المللی کیش، ۷ تیر
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
انتشار متن کامل توافق بیروت و تل‌آویو از سوی وزارت خارجه آمریکا
نیرو‌های مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
جام جهانی ۲۰۲۶، اعلام ترکیب تیم ملی مصر مقابل ایران
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
قطع برق خودکار ۲۴۴ مشترک در استان به علت عبور از سقف مجاز مصرف  (۱ نظر)