• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۵ - ۲۱:۴۶
کرمان » سیاسی

هر پایگاه بسیج می‌تواند مروج مصرف بهینه انرژی باشد

استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی، آن را یک جهاد اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: اهمیت مدیریت مصرف کمتر از دفاع از کشور نیست.

هر پایگاه بسیج می‌تواند مروج مصرف بهینه انرژی باشد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان با توجه به ناترازی‌های انرژی و لزوم همراهی مردم برای مدیریت هوشمند مصرف انرژی، عصر شنبه ۱۶ خرداد ماه کارگروه مدیریت مصرف انرژی با بسیج اقشار استان کرمان برگزار و به تشریح وضعیت استان و کشور در مصرف انرژی پرداخته شد.  

 

دکتر محمدعلی طالبی استاندار کرمان در این نشست ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری مردم در تعامل با دستگاه‌های مختلف، مدیریت مناسبی برای مصرف انرژی صورت گیرد و شاهد کمترین خاموشی در بخش خانگی باشیم.  

وی ابراز داشت: در حال حاضر کاهش مصرف انرژی در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی اعمال می‌شود و لازم است با صرفه‌جویی در استان، این بخش‌ها کمتر آسیب ببیند.

طالبی تصریح کرد: تاکنون مدیریت مصرف انرژی به‌گونه‌ای اعمال شده است که در بخش خانگی با مشکلی مواجه نباشیم، هرچند ظرفیت تولید برق استان تا آستانه مشخصی پاسخگوی نیاز مصرف است.

استاندار کرمان ابراز امیدواری کرد با تداوم مدیریت مصرف و کاهش میزان مصرف انرژی، نیازی به اعمال برنامه زمان‌بندی خاموشی در بخش خانگی نباشد.

 

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود در این کارگروه، با تأکید بر اینکه انرژی سرمایه‌ای ملی و پشتوانه‌ای برای توسعه استان و کشور است، اظهار داشت: ایران از بزرگ‌ترین دارندگان منابع انرژی در جهان به شمار می‌رود و در عین حال یکی از کشور‌های پرمصرف انرژی نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: شاید یکی از دلایل بالا بودن میزان مصرف انرژی در کشور، ارزان بودن آن است.

طالبی با بیان اینکه امروز ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد پذیرش همگان قرار گرفته است، اظهار داشت: صرفه‌جویی به معنای ایجاد محدودیت نیست، بلکه باید با نگاهی هوشمندانه و برنامه‌ریزی‌شده، برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه تأمین انرژی اقدام کرد.

 

استاندار کرمان با ابراز نگرانی نسبت به احتمال بحران جدی در حوزه انرژی در صورت عدم مدیریت صحیح مصرف طی ماه‌های آینده خاطرنشان کرد: هم اکنون فشار کمبود انرژی در واحد‌های صنعتی و معدنی کشور است و تاثیرات آن در تولیدات ملی، ارزآوری کشور و اشتغال به جای گذاشته می‌شود.  

طالبی با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی، آن را یک جهاد اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: اهمیت مدیریت مصرف کمتر از دفاع از کشور نیست.

وی با اشاره به ناترازی موجود در حوزه انرژی افزود: در حال حاضر کشور با ۲۰ هزار مگاوات ناترازی انرژی مواجه است، در حالی که مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی به حدود ۴ هزار مگاوات می‌رسد.

 

طالبی ادامه داد: احداث نیروگاه‌های بزرگ حرارتی و سایر واحد‌های تولید انرژی نیز در شرایط فعلی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت منابع اعتباری با چالش‌های جدی روبه‌رو است.

 

استاندار کرمان مدیریت مصرف را تنها راهکار مؤثر برای کمک به رفع ناترازی انرژی و عبور از شرایط موجود عنوان کرد و خواستار مشارکت جدی همه بخش‌ها در این زمینه شد.

طالبی با تأکید بر نقش ظرفیت‌های مردمی در مدیریت مصرف انرژی اظهار داشت: هر پایگاه بسیج می‌تواند به یک پایگاه آموزش و ترویج مصرف بهینه انرژی تبدیل شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی در سایه امنیت ملی و وحدت ملی» نام‌گذاری شده است و بخشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه کاهش و مدیریت مصرف انرژی نیز در چارچوب برنامه‌های تحقق شعار سال دنبال می‌شود.

استاندار کرمان با تأکید بر اهمیت مدیریت مصرف انرژی اظهار داشت: باید مدیریت مصرف انرژی را یک جهاد مقدس بدانیم؛ چرا که هر گام در این مسیر، گامی در جهت جلوگیری از نارضایتی مردم و خنثی‌سازی زمینه‌های سوءاستفاده دشمنان از شرایط موجود است.

وی با تأکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه اظهار داشت: گفتمان غالب جامعه باید بر محور مصرف بهینه و صرفه‌جویی در انرژی شکل بگیرد.

استاندار کرمان با اشاره به نقش این استان در تأمین برق کشور افزود: کرمان در حوزه تولید برق مسئولیتی ملی بر عهده دارد. اگرچه میزان تولید برق استان به اندازه مصرف آن است، اما مسئولیتی در قبال تأمین نیاز‌های کشور در این حوزه داریم.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید سلیمانی متعلق به ایران است و هیچ‌گاه این نگاه وجود نداشته که برق تولیدی آن صرفاً باید در استان مصرف شود.

 

استاندار کرمان تولید انرژی در استان را در راستای منافع ملی و مصداقی از جهاد ملی دانست و بر ضرورت همراهی همگانی در مدیریت مصرف انرژی تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اجرای طرح ویژه ایمنی همزمان با آئین تشییع رهبر شهید
خون شهدای هفتم تیر، نهال نوپای انقلاب را آبیاری کرد
تجهیز یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی لرستان به سیستم‌ نوین آبیاری
اجرای عملیات آبخیزداری در ۱۵ هزار هکتار با سرمایه مردمی در سمنان
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت سیمین‌دخت وحیدی
پرواز بالگرد اورژانس آباده برای نجات جان بیمار قلبی
کمک ۱۰ هزار دلاری کمیته بین المللی المپیک به المپین‌ها
تحسین مردم از پاسخ قاطعانه نیروهای مسلح به تجاوز دشمن آمریکایی
پیگیری روند برگزاری آموزش های مهارت فنی در سمنان
توزیع احسان و نذری در سرتاسر استان اردبیل
کشف ۸۰ کیلوگرم تریاک در گچساران
معرفی سرپرست هیئت بسکتبال خراسان رضوی
کنترل رشد نقدینگی؛ پیش‌شرط مهار تورم و ثبات اقتصاد
اعزام ۱۵۰ هزار نفر از سیستان و بلوچستان به آیین تشییع رهبر شهید
«دو نیمه ماه»، قصه‌ای از دل تاریخ معاصر در شبکه تماشا
برگزاری یادواره شهدای محله دهنو مبارکه
استقرار تجهیزات و آمادگی ۱۱۰۰ مجتمع بین‌راهی برای خدمت‌رسانی به عزاداران قائدشهید
پخش مستند «فیلسوف جنگ» از شبکه یک سیما
انتصاب سرپرست سازمان لیگ فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی
تکریم و رضایتمندی مردم؛ مهم‌ترین شاخص موفقیت برنامه ملی پزشکی خانواده است
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)