• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۱۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۳:۴۰
قم » اجتماعی
استاندار قم:

ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش دهند

اکبر بهنام جو استاندار قم در جلسه قرارگاه بهینه‌سازی و مدیریت راهبری انرژی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، جلسه قرارگاه بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی استان شب گذشته به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

استاندار در این جلسه که قرار است تا پایان فصل گرما به صورت مستمر برگزار شود، ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی، بر رعایت دمای ۲۵ درجه در منازل، ادارات، واحد‌های صنفی و تمامی مراکز مصرف‌کننده برق تأکید کرد.

اکبر بهنام جو با اشاره به بازدید‌های میدانی انجام‌شده در روز‌های اخیر گفت: مدیران استانی موظفند با حضور در میان مردم و اصناف، ضمن آگاهی‌بخشی درباره وضعیت تولید و مصرف برق کشور، ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را برای شهروندان تبیین کنند.

وی افزود: مردم تاکنون همکاری مطلوبی در این زمینه داشته‌اند و در صورت تحقق هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، می‌توان تابستان امسال را بدون اعمال خاموشی پشت سر گذاشت.

بهنام جو همچنین به آخرین مصوبه دولت در حوزه مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی موظفند مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد کاهش دهند.

استاندار قم تأکید کرد: در صورت عدم رعایت این مصوبه، با مدیران دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد و این موضوع می‌تواند شامل تذکر، جریمه و حتی قطع برق مجموعه‌های خاطی باشد.

استفاده حداکثری از نور طبیعی، رعایت دمای ۲۵ درجه، اجرای الگو‌های بهینه مصرف و بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعات شبانه مردمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، از دیگر محور‌های مورد تأکید استاندار قم در این نشست بود.

امیرعباس بقایی فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم، دمای ۲۵ درجه در بانک‌های استان باید رعایت شود. 

رئیس اتاق اصناف استان هم با اشاره به عملکرد سال گذشته اصناف در حوزه مدیریت مصرف انرژی گفت: اصناف استان در سال گذشته موفق شدند حدود ۱۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشند.

امیر پوریزدی افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار واحد صنفی در سطح استان فعال هستند و بر اساس دستور استاندار تلاش خواهیم کرد میزان صرفه‌جویی اصناف در ساعات اوج مصرف برق را به ۱۰۰ مگاوات افزایش دهیم.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های مختلف گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت مصرف انرژی ارائه کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
افزایش دسترسی روستائیان چهارمحال و بختیاری به خدمات پزشکی
انتقال ۵۱ترابیت بر ثانیه داده در یک کانال فیبرنوری نوآورانه
پخش مستند «عاشق خمینی (ره)» از شبکه مستند
تسریع اجرای نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید سهند و مجلسی
تیم سنندج قهرمان مچ‌اندازی کردستان
برنامه وزارت بهداشت برای مهار جمعیت جوندگان
طرح جامع پایش معاینات ادواری کارکنان صدا و سیمای همدان
فراخوان همایش بین‌المللی «پیامبر رحمت؛ الهام‌بخش تمدن» منتشر شد
آبین سنتی ۱۳ محرم در یزد برگزار شد
انتقال دانش به مزرعه؛ پیش نیاز امنیت غذایی
بازنگری لایحه تجمیع قوانین ایثارگری
انهدام باند سارقان در اندیمشک
۱۸ شهر و بیش از ۲۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد همچنان در تنش آبی
اجرای طرح «کلید به کلید» برای انتقال ساکنان پهنه رانشی ملازینال تبریز
عزم راسخ مردم انقلابی البرز برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی
ثبت نام ۷ هزار کلاس اولی در سمنان
کوتاهی در اجرای قانون جوانی جمعیت پیگرد قضایی دارد
بقایی: سلام بر کشور بزرگ و برادر، عراق
آغاز تابستان مهارتی در خراسان جنوبی
تاکید وزیر علوم ایران و وزیر آموزش ملی ترکیه بر گسترش همکاری‌های علمی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)