پخش زنده
امروز: -
دادستان مرکز گلستان از تشکیل شبکه کنشگران محلی برای شناسایی آسیبها و پیگیری مطالبات مردمی در محلات آسیب پذیر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جلسه ستاد حاشیهنشینی استان گلستان با هدف مقابله هوشمند با آسیبهای اجتماعی گفت: بیش از یک هزار نفر از کنشگران اثرگذار محلی مانند جوانان تحصیلکرده، روحانیون، معلمان و کسبه در محلات حاشیهنشین استان عضو این شبکه هستند و این کنشگران در قالب شبکه مردمی، در شناسایی مسائل، کاهش آسیبهای اجتماعی و پیگیری مطالبات محلات، نقشآفرینی خواهند کرد
مهدی رزاقینژاد افزود: تاکنون۶۹ محله در گرگان و گنبدکاووس بررسی شده است
دادستان مرکز استان با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای مردمی مهمترین رکن این طرح است، گفت: بسیاری از برنامههای گذشته با نگاه از بیرون به محلات طراحی میشد، اما در این الگو تلاش شده است از افراد مورد اعتماد و اثرگذار هر محله برای شناخت دقیقتر چالشها و ارائه راهکارهای عملیاتی بهره گرفته شود
او همچنین در ادامه با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ادامه داد: هماکنون ۳۴ مدرسه تحولی در محلات هدف استان فعال است و توسعه رویکرد مدرسهمحوری و راهاندازی میزهای خدمت در مدارس برای پیگیری موضوعاتی نظیر ترک تحصیل، کودکآزاری، خشونت خانگی و اعتیاد در دستور کار قرار دارد