• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۲:۵۶
کهگیلویه و بویراحمد » اجتماعی
مجری مدیریت مصرف برق ادارات استان خبر داد؛

رکورد بد مصرفی برق در ادارات کهگیلویه و بویراحمد

 تلاشان گفت: بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بد مصرف‌اند.

رکورد بد مصرفی برق در ادارات کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، همزمان افزایش گرما و به تبع آن افزایش مصرف برق و ضرورت مدیریت ناترازی انرژی، شرکت توزیع نیروی برق استان نظارت بر مصرف ادارات را تشدید کرده است.
مجری مدیریت مصرف برق ادارات شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: امروز در مانور پایش مصرف برق ادارات هشت گروه از کارشناسان شرکت توزیع برق با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی تذکرات لازم را در خصوص لزوم رعایت الگوی مصرف ارائه کردند.
محمد تلاشان افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو همه ادارات موظف‌اند در ساعات اداری ۳۰ درصد و پس از پایان وقت اداری ۷۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند تا در مدیریت ناترازی برق کشور سهیم باشند.
تلاشان با اشاره به مصرف بالای برق در برخی از ادارات کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از طریق سامانه‌های هوشمند، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ادارات استان پس از ساعات اداری مصرف برق بالاتری از حد انتظار دارند و این ادارات شناسایی و گروه‌بندی شده‌اند و کارشناسان شرکت توزیع برق برای ارائه تذکر و پیگیری کاهش مصرف به آنها مراجعه می‌کنند.
وی همچنین از قرار گرفتن اداره کل آموزش و پرورش وادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها در ردیف ادارات پر مصرف خبر داد و گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ مدرسه در شهرستان بویراحمد در فهرست مشترکان بدمصرف قرار دارند و امروز نکات و الزامات مدیریت مصرف به مسئولان آموزش و پرورش استان ابلاغ شد و انتظار می‌رود با رعایت این موارد شاهد کاهش مصرف برق در این بخش باشیم.
مجری مصرف برق ادارات شرکت توزیع برق استان با اشاره به نحوه کنترل مصرف ادارات افزود: میزان مصرف هر دستگاه بر اساس قدرت خریداری شده تعیین می‌شود و در صورت عبور از حد مجاز محدودکننده‌های هوشمند به صورت خودکار فعال می‌شود.
تلاشان اضافه کرد: با توجه به هوشمند بودن کنتور‌های برق در صورت تجاوز از سقف تعیین شده سیستم به طور خودکار نسبت به اعمال محدودیت و قطع برق مشترک اقدام می‌کند.
وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست با رعایت دستورالعمل‌های مدیریت مصرف در تأمین برق پایدار و عبور از شرایط ناترازی انرژی همکاری کنند.
معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به قرار گرفتن تعدادی از مدارس استان در فهرست مشترکان پرمصرف برق گفت: گستردگی شبکه آموزشی استان و فعالیت برخی مدارس در نوبت عصر از جمله عواملی است که باید در ارزیابی میزان مصرف برق مدارس مورد توجه قرار گیرد.
ابراهیم دباغ امینی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه حدود ۱۵ هزار فرهنگی و نزدیک به ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در استان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند افزود: پراکندگی گسترده مدارس و حجم بالای خدمات آموزشی شرایط این مجموعه را با سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت کرده است.
دباغ امینی اضافه کرد: براساس مصوبات ابلاغی ساختمان‌های اداری آموزش و پرورش پس از پایان ساعات کاری عمدتاً خاموش هستند و تنها در موارد ضروری ممکن است برخی واحد‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت برخی مدارس در شیفت عصر گفت: بخشی از مصرف ثبت‌شده مربوط به مدارسی است که در نوبت دوم فعالیت دارند و همچنین اگرچه آموزش دانش‌آموزان در برخی مقاطع به صورت مجازی دنبال می‌شود، اما کادر اجرایی مدارس برای انجام امور اداری و آموزشی در مدارس حضور دارند.
دباغ امینی افزود: میزان مصرف برخی مدارس که از سوی شرکت توزیع برق اعلام شده نیازمند بررسی دقیق‌تر است تا مشخص شود چه میزان از استاندارد تعیین‌شده فراتر رفته‌اند.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش در حوزه مدیریت مصرف انرژی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از انرژی همواره در مدارس مورد توجه بوده و در برنامه‌های آموزشی تربیتی و صبحگاه مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
دباغ امینی از اجرای طرح نبض انرژی در مدارس متوسطه اول خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان راهکار‌های کاهش مصرف حامل‌های انرژی از جمله برق و آب را ارائه می‌کنند و اقدامات برتر مورد تشویق قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود مصرف برق در محدوده استاندارد حفظ شود افزود: در برخی مدارس نیز به دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت فضا‌های آموزشی جدید در مجاورت مدارس موجود بخشی از مصرف برق ممکن است به فعالیت‌های عمرانی مرتبط باشد.
معاون آموزش متوسطه نظری و مهارتی اداره کل آموزش و پرورش استان از ابلاغ بخشنامه جدید مدیریت مصرف انرژی به مدارس استان خبر داد و گفت: علاوه بر تأکید بر رعایت استاندارد‌های مصرف برق برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با صرفه‌جویی انرژی برای دانش‌آموزان و کارکنان مدارس نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
برخورد قاطع دستگاه قضایی با هرگونه تعرض به منابع آبی خراسان جنوبی
نساجی روی ریل قهرمانی؛ گچساران هم مقابل شاگردان عنایتی تسلیم شد
شناسایی عوامل کلیدی، رشد کارآفرینی روستایی در ایران
سفیدپوشی سبلان در نخستین روزهای تابستان
ساماندهی ۲۰۰ موکب کهگیلویه و بویراحمد در اربعین امسال
آسمانی صاف در چهارمحال و بختیاری
پایان کار بانوان پدل ایران در مالزی؛ تیم پسران در مسیر آماده‌سازی ناگویا
تشدید نظارت بر سواحل مازندران در تعطیلات
۲۲ مصدوم در پی برخورد یک دستگاه اتوبوس با تانکر حمل سوخت
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد مهیای خدمات‌رسانی به شرکت کنندگان در آیین تشییع رهبر شهید
جایزه بهترین بازیکن دیدار پرتغال و کلمبیا به کاستا رسید
شکوه سلطان جنگل‌های مازندران در قاب دوربین محیط‌بان
تساوی پرتغال و کلمبیا؛ با شکست ازبکستان دومین بخت صعود ایران از دست رفت
اجتماع مردم شهرستان ری در یکصدو نوزدهمین قرار شبانه
رئیس جمهور وارد شهر مقدس قم شد
یکصد و نوزدهمین قرار شبانه مردم شهریار
هئیت بهشت
سوچیچ جایزه بهترین بازیکن دیدار کرواسی و غنا را دریافت کرد
اعزام اکیپ های کارشناسی برای ارزیابی خسارات سیل و تگرگ در مرند
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیرو‌های مسلح برای تقویت امنیت پایدار کاملا آماده هستند
انتشار متن کامل توافق بیروت و تل‌آویو از سوی وزارت خارجه آمریکا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)