پخش زنده
امروز: -
۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فاقد سیستم سرمایشی است که با فرا رسیدن روزهای گرم، این موضوع برای مسافران آزاردهنده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: مطابق آخرین پایش فنی، ۷۰ درصد ناوگان به سیستم سرمایشی سالم مجهز و ۳۰ درصد فاقد سیستم سرمایشی عملیاتی است.
محسن شریعتی افزود: کولر هر اتوبوس بیش از ۶۰ قطعه دارد و تعمیر آن زمانبر و پرهزینه است؛ بهطوری که شارژ گاز کولر هر دستگاه حداقل به یک کپسول ۸ میلیون تومانی نیاز دارد.
وی گفت: از بهمنماه بازبینی کامل سامانههای سرمایشی و گرمایشی آغاز شده است. همچنین قرارداد بازسازی ۱۸۰ اتوبوس منعقد شده و بازسازی ۱۲۰ دستگاه دیگر نیز امسال در دستور کار قرار دارد.
طبق گفته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از مجموع هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در مشهد ۸۵۰ دستگاه عمر بیش از ۱۰ سال دارند.
محسن شریعتی افزود: افزایش ناگهانی فشار کاری کولرها با شروع فصل گرما و استفاده مداوم، فرسودگی ناوگان و قطعات سرمایشی در برخی اتوبوسها و زمانبر بودن فرآیند تأمین برخی قطعات خاص از جمله دلایل بروز مشکل در سیستم سرمایشی ناوگان است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: این سازمان متعهد است با تامین قطعات و افزایش ظرفیت تعمیراتی، در کوتاهترین زمان ممکن درصد اتوبوسهای دارای سرمایش موثر را به شکل محسوس افزایش دهد.
.