پخش زنده
امروز: -
منابع لبنانی از شهادت ۲ شهروند این کشور در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خودرویی در منطقه دوحه کفر رُمان خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرگزاری ملی لبنان به نقل از مرکز عملیات فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: در حمله پهپادی رژیم اسرائیل به یک خودرو در جاده نزدیک تل الدبشه به سمت دوحه کفر رومان ۲ نفر شهید شدند.
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به سمت یک خودرو در محله «الدیر» در شهرک نبطیه الفوقا و یک خودرو دیگر در نزدیکی پادگان ارتش گشودند، اما هیچ تلفاتی گزارش نشد.
به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، یک پهپاد دشمن صهیونیستی همچنین ۲ بمب صوتی به شهرک برعشیت در منطقه بنت جبیل پرتاب کرد.
شبکه المیادین نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم اسرائیل شهرک یاطر در جنوب لبنان را گلولهباران کرد.
بر اساس این شبکه تلویزیونی لبنان، همچنین یک حمله پهپادی از سوی رژیم صهیونیستی به محله «البرید» در نبطیه الفوقا انجام شد و همزمان ارتش رژیم اشغالگر بمبارانی را در شهرک عیترون انجام داد.
بر اساس گزارش المیادین، یک تانک مرکاوا رژیم اسرائیل نیز شهرک حدثا در منطقه بنت جبیل در جنوب لبنان را با چندین گلوله هدف قرار داد.
بر این اساس، یک روز پس از بازگشایی جاده منتهی به شهرک عین عرب و بازگشت ساکنان به خانههایشان، یک گشتی رژیم صهیونیستی به همراه یک بولدوزر وارد این شهرک شد. این گشتی به شهردار شهرک دستور داد تا به ساکنان اطلاع دهد که باید تا ساعت ۵ بعد از ظهر چهارشنبه خانههای خود را تخلیه کنند و تهدید کرد که در صورت عدم رعایت، آنها را تخریب خواهد کرد.
ارتش لبنان سه شنبه جاده منتهی به شهرک را بازگشایی کرده بود و به برخی از ساکنان اجازه داده بود که به آنجا بازگردند.
بر اساس این گزارش، در بحبوحه تهدیدهای مجدد رژیم اسرائیل و بی اطمینان در مورد سرنوشت خانههایی که به تازگی صاحبانشان بازگشتهاند، حالتی از انتظار و اضطراب بر شهرک یاد شده حاکم است.
پیشتر نیز در ادامه نقض آتشبس از سوی رژیم صهیونیستی، روز گذشته در تیراندازی ارتش این رژیم در جنوب لبنان، ۲ نفر شهید شدند و یک نفر دیگر زخمی شد.
پایگاه «العربی الجدید» نیز گزارش داد که با وجود برقراری آتشبس در لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته مرتکب ۱۰ مورد تجاوز علیه مناطق جنوب لبنان شد که به شهادت دو نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر در شهرک النبطیه الفوقا منجر شد.
رژیم اسرائیل از دوم مارس (۱۱ اسفند ۴۰۴)، حمله گستردهای را علیه لبنان آغاز کرده که علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، بیش از یک میلیون نفر هم آواره شدهاند.
رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است که برخی از این مناطق برای دههها و برخی دیگر از زمان جنگ قبلی بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت اشغال نیروهای این رژیم بود.
تعداد شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان از دوم مارس به چهار هزار و ۲۱۱ تن و تعداد زخمیها به ۱۲ هزار و ۱۷۳ نفر افزایش یافته است.