پخش زنده
امروز: -
نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در تماسهای تلفنی جداگانهای با امیر قطر و وزیر امور خارجه چین ضمن ابراز رضایت از دور اول مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس، بر پایان دائمی خصومتها و صلح پایدار در منطقه تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که شهباز شریف با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت وگوی تلفنی انجام داد.
سران ۲ کشور با ابراز رضایت از دور اول مذاکرات فنی در سوئیس اظهار داشتند که برای موفقیت مذاکرات، باید روند مثبت ادامه یابد.
آنان توافق کردند که محافظت از مذاکرات در برابر بدخواهان مهم خواهد بود. شهباز شریف و امیر قطر همچنین از نقش کشورهای یکدیگر در پیشبرد روند میانجی و حمایتهای متقابل قدردانی کردند.
دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیهای از ارتباط تلفنی سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور با وانگ یی همتای چینی خود خبر داد.
گفتوگوی دو طرف بر روند صلح ایران و آمریکا به ویژه دور اول مذاکرات سطح بالا در بورگن اشتوک با میانجی گری پاکستان و قطر متمرکز بود.
وانگ یی با تمجید از تلاشهای پاکستان و ابراز خرسندی از امضای تفاهمنامه اسلامآباد، حمایت بیدریغ چین از تلاشهای میانجیگری جاری را مجدداً تکرار کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلامآباد اعلام کرد: مذاکرات بورگن اشتوک، تحول بسیار مهمی بود که روند جدیدی را در مسیر دیپلماسی صلح آغاز کرد و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
طاهر اندرابی اندرابی گفت: تصور میکنیم که مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سرگرفته میشود، همزمان تعامل میان طرفین ادامه دارد.