آغاز اجرای طرح توسعه فراگیر طرحهای بهینهسازی مصرف گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: برنامهریزی گسترده برای توسعه و اجرای طرحهای بهینه سازی مصرف گاز طبیعی در استان انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علی اکبر فقیه افزود: با توجه به ضرورت مدیریت مصرف انرژی، کاهش ناترازی گاز و ارتقای بهرهوری در بخشهای مختلف، ۱۴۰۵ سال جهش در اجرای طرحهای بهینه سازی مصرف گاز در استان نامگذاری شدهاست.
وی اظهار داشت: استان به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید انرژی در کشور، علاوه بر ایفای نقش مؤثر در تأمین انرژی ملی، باید در حوزه مدیریت مصرف و بهرهوری انرژی نیز الگویی موفق و پیشرو باشد، بر همین اساس، شرکت گاز استان بوشهر برنامههای متنوع و گستردهای برای بهینه سازی مصرف گاز طبیعی در بخشهای خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی طراحی و در دستور کار قرار دادهاست.
فقیه افزود: اجرای طرحهای بهینهسازی مصرف، توسعه فناوریهای نوین مدیریت انرژی، کاهش هدررفت گاز طبیعی، اصلاح الگوی مصرف و ارتقای راندمان تجهیزات گازسوز از مهمترین محورهای برنامههای این شرکت در سال ۱۴۰۵ خواهد بود که این اقدامات علاوه بر کمک به پایداری شبکه گازرسانی، نقش مؤثری در کاهش هزینههای مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان با تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرحهای بهینهسازی بیان کرد: استفاده از ظرفیت شرکتهای کارور گاز طبیعی، شرکتهای دانشبنیان، مراکز علمی و دانشگاهی، مشاوران تخصصی و سرمایهگذاران بخش خصوصی از مهمترین رویکردهای شرکت گاز استان بوشهر در مسیر تحقق اهداف بهینه سازی مصرف انرژی است.
فقیه بیان کرد: امروز بهینه سازی مصرف انرژی نه تنها ضرورت اقتصادی، بلکه یک مسئولیت اجتماعی و ملی است و هر میزان که بتوانیم مصرف گاز را به شکل اصولی مدیریت کنیم، امکان بهره مندی بیشتر بخشهای مولد اقتصادی از این سرمایه ارزشمند فراهم خواهد شد و زمینه برای توسعه پایدار استان بوشهر و کشور مهیاتر میشود.
وی همچنین از تدوین بستههای حمایتی و همکاری با فعالان این حوزه خبر داد و گفت: شرکت گاز استان بوشهر آمادگی دارد با استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود، زمینه مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و شرکتهای توانمند را در اجرای پروژههای بهینهسازی مصرف گاز فراهم کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان از فعالان اقتصادی، سرمایهگذاران، شرکتهای دانشبنیان و تمامی مجموعههای واجد شرایط دعوت کرد تا با حضور در پروژههای بهینهسازی مصرف گاز طبیعی، ضمن بهرهمندی از فرصتهای اقتصادی این حوزه، در تحقق اهداف ملی مدیریت مصرف انرژی، کاهش ناترازی گاز، افزایش بهرهوری و کاهش انتشار آلایندههای زیستمحیطی مشارکت کنند.