پخش زنده
امروز: -
رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی ادارهکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اجرای برنامههای ترویجی نذر سبز در هیاتها و موکبهای استان همزمان با دهه محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ شهریار عسکری رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی ادارهکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در راستای تبیین و ترویج مفهوم نذر سبز در سطح استان، مجموعهای از اقدامات فرهنگی و اجرایی با هدف کاهش اثرات زیستمحیطی مراسم مذهبی در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: ترویج نذر سبز در هیاتها و موکبها از جمله برنامههای محوری این طرح است که با هدف کاهش مصرف آب، برق و سوخت، مدیریت بهینه پسماند و جایگزینی الگوهای پایدار مصرف اجرا میشود.
رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی محیط زیست خوزستان ادامه داد: در این چارچوب، استفاده از ظروف چندبار مصرف به جای ظروف یکبار مصرف، اهدای لیوانهای دائمی، استقرار مخازن تفکیک پسماند، کاهش مصرف کیسههای پلاستیکی و اقدامات مشابه به هیاتها و موکبها توصیه و پیگیری شده است.
عسکری گفت: در این برنامه، فرهنگسازی برای اختصاص بخشی از نذورات مردمی به فعالیتهای محیطزیستی از دیگر محورهای مهم به شمار میرود که میتواند نقش مؤثری در ارتقای مسئولیتپذیری اجتماعی و حفظ منابع طبیعی ایفا کند.