پخش زنده
امروز: -
معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و جدی گرفتن هشدارهای پیشگیرانه، فرصت را از سارقان سلب کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ حمیدرضا کریمزاده با بیان اینکه سارقان همواره در کمین فرصتهای ناشی از غفلت هستند، اظهار داشت: شهروندان باید هنگام خروج از منزل، نسبت به بسته بودن تمامی راههای دسترسی از جمله دربهای تراس، پشتبام و پنجرهها اطمینان حاصل کنند. وی استفاده از حفاظهای استاندارد و سیستمهای هشداردهنده (دزدگیر) را در کاهش ریسک سرقت از منازل بسیار مؤثر دانست.
وی از توصیههای خود به موضوع مراقبت از وسایل نقلیه پرداخت و گفت: خودرو هرگز محل مناسبی برای نگهداری اموال قیمتی، اسناد و مدارک مهم نیست. رها کردن کیف، گوشی موبایل و سایر اشیاء ارزشمند روی صندلی خودرو، حتی برای دقایقی کوتاه، بزرگترین محرک برای سارقانِ خُرد است و علاوه بر سرقت اموال، خسارات سنگینی نیز به بدنه خودرو وارد میکند.
معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد افزود: بهرهگیری از تجهیزات بازدارنده نظیر قفل فرمان و پدال، در کنار استفاده از پارکینگهای عمومی معتبر، تا حد بسیار زیادی از سرقت خودرو و لوازم داخل آن پیشگیری خواهد کرد.
سرهنگ کریمزاده با اشاره به لزوم مراقبت از کودکان در اماکن عمومی و پرتردد، خاطرنشان کرد: والدین باید از آراستن کودکان به زیورآلات قیمتی پرهیز کنند.