پخش زنده
امروز: -
همزمان با شب عاشورای حسینی مراسم سنتی و مذهبی «۴۰ دیگ» در شهر بهار برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان همدان، مراسم «چهل دیگ» از سنتهای دیرینه مردم بهار است که نذورات خود را در قالب ۴۰ دیگ حلیم در شب عاشورا توزیع می کنند.
این آئین از سال ۶۲ به همت پدر شهید «عبداللهی» پایه گذاری شده است و ابتدا برگزاری این رسم با ۲ دیگ حلیم آغاز شد، اما کم کم به همت مردم شهر بهار به ۴۰ دیگ افزایش پیدا کرد.