به حرمت عاشورا، پایان دو پرونده قصاص در اردبیل
اولیای دم در اردبیل به عشق امام حسین (ع)، بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ اولیای دم در اردبیل به عشق امام حسین (ع)، بخشیدند.
رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل گفت: اولیای دم ۲ حکم قصاص نفس، با تلاش هیئتهای جهادی در ماه محرم و به عشق و حرمت امام حسین (ع) از خون عزیزان خود گذشتند و رضایت دادند.
حجت الاسلام سید حسین علوی افزود: این گذشتها در ماه محرم امسال ثبت شده و خانوادههای مقتول با احترام به پرچم امام حسین (ع) بدون اینکه مطالبهای داشته باشند از خون عزیزانشان گذشتند.
وی گفت: در یکی از این پرونده ها خانواده یک جوان قربانی، بدون دریافت حتی یک ریال دیه، از قصاص قاتل فرزند خود که چهار ماه پیش به قتل رسیده بود گذشتند؛ این خانواده پیشتر هم در اقدامی تحسینبرانگیز، پس از مرگ مغزی دخترشان، اعضای بدن او را اهدا کرده بودند و این دومین ایثار بزرگ این خانواده در عرصه انساندوستی محسوب میشود که در شبهای منتهی به عاشورا به ثمر نشست.
رئیس شورای حل اختلافِ استان اردبیل با اشاره به اینکه این گذشتها در اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) میبخشم» و با تلاش هیئت جهادی بخشایش و هیئتهای جهادی شوراهای حل اختلاف استان تحقق یافت افزود: از مجموع پروندههای قتل نفس در استان اردبیل، تاکنون ۲ فقره به سازش کامل و بخشایش منجر شده و این موفقیت در شرایطی بهدستآمده که ماهیت این پروندهها با پیچیدگیهای حقوقی و عاطفی فراوان همراه است، اما فضای معنوی تاسوعا و عاشورا، دلها را به رحمت و گذشت نزدیکتر کرد.