طبخ بیش از ۱۰ دیگ غذای گرم در بناب
همزمان با عاشورای حسینی بیش از ۱۰ دیگ غذای گرم در بناب طبخ شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، همزمان با عاشورای حسینی و در راستای ترویج فرهنگ نذر و خدمت به اهلبیت (ع) با همت جمعی از خیران نیکاندیش بنابی بیش از ۱۰ دیگ غذای گرم در مسجد صحرای اول این شهر طبخ و میان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توزیع شد.
در این مراسم که با حضور گسترده عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا (ع) برگزار شد غذای نذری به دو صورت بیرونبر و پذیرایی در داخل مسجد در اختیار عزاداران قرار گرفت.
خیران و خادمان در این مراسم با هدف خدمترسانی به عزاداران حسینی و زنده نگه داشتن سنت ارزشمند نذری در ایام سوگواری امام حسین (ع)، از ساعات اولیه روز عاشورا در آمادهسازی و توزیع غذا مشارکت داشتند.
مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مسجد صحرای اول با اجرای برنامههای مختلف مذهبی، قرائت زیارت عاشورا، مرثیهسرایی و سینهزنی همراه بود و در فضایی سرشار از معنویت و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.