پخش زنده
امروز: -
همزمان با مراسم تشییع رهبر شهید و احتمال افزایش ترافیک جادهای و دشوار بودن روند انتقال خون از سایر شهرها، تلاش شده ذخایر خونی استان مطلوب نگه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره روابط عمومی انتقالخون خراسان رضوی گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با راهاندازی پایگاههای سیار اهدای خون در نقاط مختلف شهر از جمله میدان شهدا و همچنین با همکاری شهرداری مشهد، شرایطی فراهم شد که مردم و عزاداران بتوانند به راحتی در این امر خیر مشارکت کنند. خوشبختانه استقبال مردم از این اقدام بسیار مناسب بود و همین موضوع به افزایش ذخایر خونی استان کمک قابل توجهی کرد.
مهدویارفع افزود: با توجه به نزدیکی ایام تشییع و حضور گسترده زائران در مشهد، تلاش کردیم ذخایر خون را در سطحی نگه داریم که در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، امکان تأمین سریع خون مورد نیاز بیماران وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز پیشبینیهای لازم انجام شده و ذخایر خونی استان در وضعیت مناسبی قرار دارد. در بسیاری از موارد بهویژه در حوادث و شرایط بحرانی، باید خون در کوتاهترین زمان ممکن به بیمار برسد. در برخی شرایط کمتر از دو ساعت فرصت وجود دارد که خون مورد نیاز به بیمار تزریق شود، بنابراین نمیتوان منتظر ارسال خون از استانهای دیگر یا حتی برخی شهرستانها ماند.
وی افزود: به همین دلیل سیاست اصلی ما در چنین شرایطی افزایش ذخایر خون در داخل استان و آمادهباش کامل مراکز انتقال خون است که بتوانیم بدون اتکا به منابع خارج از استان، پاسخگوی نیازهای احتمالی باشیم. خوشبختانه با همکاری مردم نیکوکار و اهداکنندگان خون، ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امیدواریم با ادامه این همراهی، بتوانیم خدماترسانی مطلوبی به بیماران و مراکز درمانی ارائه دهیم و این ایام نیز بدون مشکل خاصی سپری شود.