پخش زنده
امروز: -
رئیس کل دادگستری خوزستان از اهدای ۳ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت برای ساکنان شهرستان لالی بعد از ۷۵ سال انتظار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی شنبه در آیین اهدای ۳ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت در لالی بیان کرد: در سفر شهریورماه سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان خوزستان و تاکید وی بر رفع مشکلات مردم، معضل دیرینه تعیین تکلیف اسناد مالکیت منازل مسکونی در شهرستان با پیگیریهای ویژه دادگستری استان و تشکیل کارگروههای تخصصی مرتفع شد.
وی افزود: در پی درخواست مردم لالی از رئیس قوه قضائیه برای سنددار کردن خانههای خود، دستورات لازم برای پیگیری فوری و تعیین تکلیف این موضوع صادر شد.
دهقانی اظهار داشت: با تشکیل کارگروههای تخصصی و بررسی دقیق کارشناسانه و حقوقی موضوع، موانع موجود بر سر راه صدور اسناد مالکیت در شهرستان لالی شناسایی و راهکارهای اجرایی آن مصوب شد.
رئیسکل دادگستری خوزستان ادامه داد: ۳ هزار و ۵۰۰ سند به مساحت بیش از ۲۵۰ هکتار در هسته مرکزی شهر لالی صادر شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان با تشریح جزئیات «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»، بر لزوم انتقال تمامی معاملات املاک به سامانه رسمی و دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.
زمان خوب با اشاره به اجرایی شدن «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات» از تیرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: طبق این قانون، تمامی املاکی که سند مالکیت آنها پس از این تاریخ صادر شده است، مشمول مقررات جدید هستند و هرگونه خرید و فروش یا نقل و انتقال آنها باید صرفا به صورت رسمی انجام شود و تنظیم هرگونه سند عادی برای این املاک ممنوع است.