پخش زنده
امروز: -
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: امضای قرارداد ترانزیت کالا از بندر شهید رجائی با قزاقستان امروز امضاء میشود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، حسین عباس نژاد افزود: این قرارداد ترانزیت کالا با قزاقستان با ۲۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در طرحهای بندری امروز امضا میشود.
وی گفت: تفاهم نامههای اولیه با طرف قزاقستانی امضاء شده است و امروز قرارداد رسمی آن امضاء میشود.
عباس نژاد افزود: در این قرارداد یک مرکز لجستیکی در بندر شهید رجائی بندرعباس به مساحت ۱۵ هکتار در اختیار طرف قزاقستانی قرار میگیرد.
بیشتربخوانید: پهلوگیری نخستین کشتی کانتینربر در بندرشهید رجایی پس از محاصره دریایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این قرارداد ۲۷ ساله است که ۲ سال آن برای دوره ساخت و ساز و ۲۵ سال آن بصورت بهره برداری است.
وی افزود: با این قرارداد بعد از دوره ساخت دو ساله روزانه یک و نیم میلیون تن کالا ترانزیت میشود.