• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۰۲۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
هرمزگان » اقتصادی

بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۵۷ روستای هرمزگان

طرح های آبرسانی به ۵۷ روستای استان هرمزگان با دستور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو و حضور مسئولان استانی در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۵۷ روستای هرمزگانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها در شهرستان میناب گفت: این طرح‌های آب‌رسانی روستایی در ۹ شهرستان استان و در قالب ۱۴ مجتمع آب‌رسانی و ۷ طرح تک روستایی اجرایی شد
امین قصمی، هزینه اختصاص یافته برای اجرای این طرح‌ها را بیش از هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۱۱ کیلومتر خط انتقال،۳۰۵
کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۱۵ مخزن با سه هزار و ۸۰۰ مترمکعب مخزن و چهار باب ایستگاه پمپاژ ساخته شده است.
برای این منظور۱۴ حلقه چاه حفر یا تجهیز شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های آبرسانی بیش از ۴۲ هزار نفر از روستاییان هرمزگان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
بیشتر بخوانید: بهره برداری از ۴ مجتمع آبرسانی روستایی در هرمزگان
 هرمزگان از استان‌های شاخص در حوزه آبرسانی است
وزیر نیرو گفت: هرمزگان از استان‌های شاخص در حوزه آبرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی است.
رضا اردکانیان گفت: ارتقا چشم گیر میزان بهره مندی مردم از آب شرب سالم یکی از مصادیق قابل اتکا برای ارزیابی عملکرد مثبت هرمزگان در این حوزه است.
وی با اشاره به تامین نیاز آبی هرمزگان از طریق فعال سازی آب شیرین کن‌ها در استان، گفت: این اقدام از جمله اقدامات مطلوب در راستای احیای دشت میناب و پیشگیری از اثرات سوء برداشت بی رویه منابع آب زیرزمینی از این منطقه بود.
 
چهار مجتمع آبرسانی در۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه آبرسانی به مناطق روستایی به دلیل پراکندگی دشوار و پرهزینه است، گفت: در برخی مناطق بدلیل کوهستانی بودن شرایط سخت است، اما با همکاری خوب وزارت نیرو و اقدامات مؤثر استانی در آبرسانی به روستا‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است.
همتی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون هفت مجتمع آبرسانی به طور کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرارگرفته که چهار مجتمع آن در شهرستان‌های بندرخمیر، میناب، حاجی آباد و جاسک امروز به اتمام رسیده و در نظر داریم چهار مجتمع آبرسانی دیگر در سال۱۴۰۰ به اتمام برسد.
استاندار هرمزگان گفت: از مهم‌ترین طرح‌هایی که سالیان اخیر اجرا و به بهره برداری رسید آبرسانی به روستا‌های قشم بوده که این مهم در این دولت اتفاق افتاد و شاخص برخورداری روستا‌های جزیره از صفر به ۸۰ درصد رسید و انشاالله تا پایان دولت بقیه روستا‌ها نیز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
همتی افزود: مرحله نخست مجتمع آبرسانی سهران برای آبرسانی به شهر گوهران و ۱۲روستای مجاور خط انتقال در حال بهره برداری آزمایشی است و تا پایان سال به بهره برداری میرسد.
استاندار هرمزگان گفت: همچنین بهره برداری از آب‌های شور و نامتعارف با مشارکت بخش خصوصی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ رشد چشم گیری داشته به طوری که هم اکنون بیش از ۲۵درصد منابع آبی استان از طریق آبشیرین‌کن و توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بازگشت حدود ۴ هزار هکتار از اراضی ملی بن به چرخه تولید.
بازخوانی رشادت‌های شهید مهدی خوش سیرت، شهید شاخص گیلان
اجرای پایلوت برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از اول مرداد در بهارستان
آغاز مسابقات منطقه‌ای شطرنج جام زریبار
دستگیری عاملان نزاع و درگیری مراسم عزاداری حسینی در دزفول
تولید دانش بنیان پسته در کرمان بزرگترین تولیدکننده پسته کشور
استقرار هوای گرم و وزش باد در لرستان
هفتم تیر ۱۳۶۰؛ روزی که ترور شهید بهشتی و ۷۲ یار انقلاب نتوانست جمهوری اسلامی را متوقف کند
نحوه ثبت نام و اعزام مشتاقان حضور در مراسم تشییع و وداع با قائد شهید امت
۷ تیر، سالروز زخم سردشت در سکوت مدعیان حقوق بشر
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در اصفهان
آغاز رفت وآمد خودرو‌های پلاک مناطق آزاد در پهنه سرزمینی هرمزگان
دست کم ۴ کشته بر اثر سیل شدید در ایالت کنتاکی
پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای جابه جایی عزاداران رهبر شهید از فردا
کشف سیگار قاچاق از دو واحد دخانیاتی در دامغان
حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در سلطانیه
اسناد دفترچه‌ای بدون اعتبار شدند
سفر عراقچی به بغداد، از امنیت منطقه تا توسعه روابط راهبردی
اجرای سیستم آبیاری هوشمند در خسروشیرین آباده
آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در شهرستان داراب
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)