پخش زنده
امروز: -
فرماندار قصرشیرین گفت: در آستانه اربعین حسینی ۱۴۰۵، مجموعهای از طرحهای عمرانی، خدماتی و زیرساختی در مرز بینالمللی خسروی با هدف ارتقای خدماترسانی به زائران در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمد شفیعی در ستاد اربعین قصرشیرین با اشاره به طرحهای زیرساختی اربعین در مرز خسروی، اظهار کرد: با بهرهگیری از تجربیات و نقاط قوت اربعین سال گذشته و در راستای دستور استاندار کرمانشاه، عملیات توسعه و بهسازی زیرساختهای مرز خسروی با جدیت در دستور کار قرار گرفته و پروژههای متعددی بهصورت همزمان در حال اجرا است.
وی افزود: یکی از مهمترین طرحهای در دست اجرا، احداث ۶ هزار مترمربع سایهبان جدید در مسیر تردد زائران است که با تکمیل آن، ظرفیت سایهبانهای پایانه خسروی به بیش از ۲۶ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت و نقش مهمی در رفاه و تسهیل تردد زائران ایفا میکند.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: در قالب این طرح، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در زیر سایهبانها احداث میشود و همچنین سالن بزرگ پذیرایی و استراحت زائران نیز برای ارائه خدمات مطلوبتر در حال ساخت است.
شفیعی با بیان اینکه تمامی دستگاههای اجرایی پای کار اربعین هستند، گفت: مجموع اعتبارات احداث سایبانها و سرویسهای بهداشتی را ۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد کرد.
او افزود که روشنایی مسیرها، تقویت زیرساختهای آبرسانی، اجرای برنامههای فرهنگی و ساماندهی استقرار مواکب از دیگر اقداماتی است که برای میزبانی شایسته از زائران در مرز خسروی دنبال میشود.
وی تصریح کرد: هماهنگیهای لازم با طرف عراقی نیز در حال انجام است تا تردد زائران در دو سوی مرز با کمترین مشکل و بیشترین سرعت انجام شود.
فرماندار قصرشیرین با قدردانی از تلاشهای مجموعه استانداری کرمانشاه، اداره کل راهداری و حملونقل جادهای و سایر دستگاههای اجرایی، اظهار کرد: اعتبارات اربعین به صورت هدفمند برای ارتقای زیرساختهای مرز خسروی هزینه میشود تا این گذرگاه بینالمللی بتواند همچون سالهای گذشته میزبان شایسته زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد.
وی تاکید کرد: روند اجرای پروژهها به صورت مستمر رصد میشود و تلاش بر این است که تمامی طرحهای پیشبینی شده پیش از آغاز موج اصلی سفرهای اربعین به بهرهبرداری برسد.