رفع تصرف زمینهای ملی در بوشهر به ارزش ۱۵۷ میلیارد ریال
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از رفع تصرف دو قطعه زمین ملی به مساحت ۸۵۰ متر مربع در شهر بوشهر به ارزش بیشاز ۱۵۷ میلیارد ریال با حکم قضایی خبر داد.

بهگزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اصغر کشوریان اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق دولت و حفظ زمینهای ملی، گروههای گشت و بازرسی یگان حفاظت به طور مستمر رصد پلاکهای ثبتی را در دستور کار دارند که در آخرین عملیات صورت گرفته، یک فقره تصرف غیرقانونی در یکی از نقاط شهر بوشهر شناسایی و پیگیریهای قانونی برای بازپسگیری آن آغاز شد.
وی افزود: دو قطعه زمین به مساحت ۸۵۰ متر مربع که از سوی افراد سودجو تصرف شده بود، با هماهنگی مراجع قضایی و پس از طی مراحل قانونی، رفع تصرف و به بیتالمال بازگردانده شد.
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر، مطابق با برآوردهای کارشناسی صورت گرفته، ارزش روز این ملکها بالغ بر ۱۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی با تاکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمینخواری و تعرض به زمینهای ملی و دولتی، یادآور شد: یگان حفاظت از زمین اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بهرهگیری از سامانههای نظارتی و گشتهای شبانهروزی، اجازه نخواهد داد افرادی با سوداگری و اقدامات غیرقانونی، حقوق عامه را پایمال کنند.
کشوریان با اشاره به اهمیت حفظ زمینهای ملی، از همکاری و تعامل موثر دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان در مبارزه با زمینخواری و صیانت از بیتالمال قدردانی کرد.
وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه ساختوساز مشکوک یا تصرف زمینهای ملی و دولتی، موضوع را از طریق شمارههای سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ و یا تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اطلاعرسانی کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبتبه بررسی و رفع تصرف اقدامهای لازم صورت پذیرد.