شنیدهشدن صدای انفجار در سیریک و قشم
جمعه شب پنجم تیرماه، در حوالی شهرستان سیریک و جزیره قشم در هرمزگان صدای چند انفجار شنیده شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، به نقل از خبرنگار صداوسیما در سیریک: ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه امشب صدای انفجار در اسکله طاهرویی سیریک شنیده شد.
یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی سیریک بیان کرد.
این منبع آگاه نظامی گفت: حدود ۵ ساعت پیش چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به شناورهای متخلف در تنگه هرمز پرتاب شد.
همچنین شنیدهها از شلیک دو موشک اخطار ساعاتی پیش از حوالی کرپان به سمت تنگه هرمز حکایت دارد.
ارتباط حسین اژدهایی خبرنگار صداوسیمای مرکز خلیج فارس با شبکه خبر
به گزارش خبرنگار صداوسیما در قشم، به نقل از یک منبع آگاه، ساعتی پیش دو پرتابه در محدوده روستای مسن قشم اصابت
کرده است.
سنتکام رسماً حمله به اهدافی در ایران را تایید کرد
در این باره آکسیوس بهنقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که ارتش آمریکا حملاتی را در منطقهٔ تنگهٔ هرمز انجام داده است.
سازمان تروریستی سنتکام نیز اعلام کرد که امروز مواضع ذخیرهسازی موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حملات خود قرار داده است.
طبق ادعای این سازمان، این اقدام در تلافی حمله پهپادی روز ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور انجام شد؛ کشتیای که در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان بود. سنتکام مدعی شده این حمله نقض آشکار توافق آتشبس و تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی بینالمللی بوده است.
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد:
بسم الله قاصم الجبارینفَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ
به دنبال نقض آتشبس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمانشکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانه ممانعت از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز به حمله هوایی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد.
بر اساس بند ۵ تفاهم نامه اسلامآباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود.
در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گستردهتر از این خواهد بود.
شهرستان سیریک در فاصله دویست کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است و با توجه به قرار گیری در شمال تنگه هرمز، یکی از مناطقی بود که در دوره جنگ تحمیلی سوم بارها مورد حملات دشمن آمریکایی صهیونی قرار گرفت.
استان هرمزگان در جنگ تحمیلی سوم، ۱۰۸ روز درگیر حملات دشمن آمریکایی صهیونی بود.
بیشتر بخوانید؛ خنثی سازی مهمات جنگی در سیریک هرمزگان، ۲۷ خرداد