• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۵:۴۵
اجتماعی » جامعه و شهری

صدور نخستین اسناد مالکیت از طریق ماده ۹ قانون احیای بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از صدور نخستین اسناد مالکیت در چارچوب ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و این اقدام را گامی مهم در تسهیل فرآیند بازآفرینی شهری و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی دانست.

صدور نخستین اسناد مالکیت از طریق ماده ۹ قانون احیای بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  علی اصغر کمالی زاده در مراسم رونمایی از نخستین اسناد صادرشده اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موانع نوسازی و بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده، نبود اسناد رسمی مالکیت و رواج اسناد قولنامه‌ای و غیررسمی است. ماده ۹ این قانون ظرفیت مناسبی را برای شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی فراهم کرده تا با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، امکان صدور اسناد رسمی برای مالکان این محدوده‌ها فراهم شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به گذشت حدود ۱۵ سال از تصویب این قانون افزود: با وجود اهمیت این ظرفیت قانونی، تاکنون در سطح کشور روند منسجم و فرآیندمحوری برای صدور این اسناد شکل نگرفته بود و تنها یک مورد به‌صورت موردی در شهرستان ملارد به ثبت رسیده بود.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط، سال گذشته رسیدگی به پرونده‌ها آغاز شد و شش پرونده به‌صورت پایلوت مورد بررسی قرار گرفت که اسناد مالکیت آن‌ها پیش از آغاز جنگ صادر شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تشکیل بیش از ۵۲۰ پرونده در این زمینه خبر داد و گفت: در حال حاضر پرونده ها در مراحل مختلف بررسی و صدور سند قرار دارند و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال جاری بیش از یک هزار پرونده به نتیجه برسد.
وی تأکید کرد: صدور اسناد رسمی مالکیت، زمینه بهره‌مندی ساکنان بافت‌های فرسوده از مشوق‌های نوسازی را فراهم می‌کند و نقش مؤثری در توسعه سکونتگاه‌های رسمی، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و تسریع روند بازآفرینی شهری خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین از همکاری و هم‌افزایی میان قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری ایران و سایر نهادهای مرتبط قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد با تداوم این همکاری‌ها، فرآیند صدور اسناد مالکیت در بافت‌های فرسوده به یک رویه فراگیر در سراسر کشور تبدیل شود.
گفتنی است این مراسم با حضور : مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ،معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران ،معاون رئیس کل دادگستری استان تهران ، معاون فرماندار ، معاون رئیس کل ثبت اسناد و املاک و جمعی از شهروندان برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بازگشت حدود ۴ هزار هکتار از اراضی ملی بن به چرخه تولید.
بازخوانی رشادت‌های شهید مهدی خوش سیرت، شهید شاخص گیلان
اجرای پایلوت برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از اول مرداد در بهارستان
آغاز مسابقات منطقه‌ای شطرنج جام زریبار
دستگیری عاملان نزاع و درگیری مراسم عزاداری حسینی در دزفول
تولید دانش بنیان پسته در کرمان بزرگترین تولیدکننده پسته کشور
استقرار هوای گرم و وزش باد در لرستان
هفتم تیر ۱۳۶۰؛ روزی که ترور شهید بهشتی و ۷۲ یار انقلاب نتوانست جمهوری اسلامی را متوقف کند
نحوه ثبت نام و اعزام مشتاقان حضور در مراسم تشییع و وداع با قائد شهید امت
۷ تیر، سالروز زخم سردشت در سکوت مدعیان حقوق بشر
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در اصفهان
آغاز رفت وآمد خودرو‌های پلاک مناطق آزاد در پهنه سرزمینی هرمزگان
دست کم ۴ کشته بر اثر سیل شدید در ایالت کنتاکی
پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای جابه جایی عزاداران رهبر شهید از فردا
کشف سیگار قاچاق از دو واحد دخانیاتی در دامغان
حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در سلطانیه
اسناد دفترچه‌ای بدون اعتبار شدند
سفر عراقچی به بغداد، از امنیت منطقه تا توسعه روابط راهبردی
اجرای سیستم آبیاری هوشمند در خسروشیرین آباده
آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در شهرستان داراب
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
آغاز ثبت‌نام کتاب‌های پایه‌های ورودی از امروز
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)
ادعای ترامپ: ایران بازار جدید است!  (۱ نظر)
بهسازی شبکه توزیع برق اسلامشهر؛ جزئیات قطع موقت برق  (۱ نظر)
خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است  (۱ نظر)