پخش زنده
امروز: -
حزبالله حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را خائنانه و نقض آشکار آتشبس دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب الله لبنان اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی برای دومین بار در کمتر از ۴۸ ساعت، شهروندان لبنانی را که برای سرکشی به محل سکونت خود در منطقه دوحه کفررمان رفته بودند، به طور عمدی هدف قرار داده است.
حزب الله لبنان در بیانیهای تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی این حمله را با این ادعا توجیه کرده که این شهروندان تهدیدی برای نیروهای اشغالگر آن محسوب میشدند.
بر اساس این بیانیه، این تجاوز ساعت ۱۶:۳۰ با حمله موشکی یک پهپاد رژیم صهیونیستی انجام شد و در نتیجه آن دو شهروند غیرنظامی لبنانی که به طور مستقیم هدف قرار گرفته بودند، به شهادت رسیدند.
حزب الله بار دیگر تاکید کرد اقدام رژیم صهیونیستی نقض آشکار آتشبسی است که لبنان تاکنون به آن پایبند بوده است.
این جنبش همچنین اعلام کرد این تجاوزات و نقضهای مکرر رژیم صهیونیستی را زیر نظر دارد و ثبت و رصد میکند.
پیشتر خبرگزاری ملی لبنان به نقل از مرکز عملیات فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت این کشور افزود که در حمله پهپادی رژیم اسرائیل به یک خودرو در جاده نزدیک تل الدبشه به سمت دوحه کفر رومان ۲ نفر شهید شدند.
رژیم اسرائیل از دوم مارس (۱۱ اسفند ۴۰۴)، حمله گستردهای را علیه لبنان آغاز کرده که علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، بیش از یک میلیون نفر هم آواره شدهاند.
رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است که برخی از این مناطق برای دههها و برخی دیگر از زمان جنگ قبلی بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت اشغال نیروهای این رژیم بود.
المیادین اضافه کرد که تعداد شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان از دوم مارس به چهار هزار و ۲۱۱ تن و تعداد زخمیها به ۱۲ هزار و ۱۷۳ نفر افزایش یافته است.