پخش زنده
امروز: -
شفافیت با مردم و ایستادگی در برابر دشمن یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران؛ امام جمعه شهرستان نکا با تأکید بر ضرورت صداقت و شفافیت مسئولان در قبال مردم، گفت: ملت ایران هرگز اجازه تکرار تجربههای تلخ گذشته و نفوذ مجدد بیگانگان را نخواهد داد و در برابر زیادهخواهیهای آمریکا و بازرسیهای مشکوک آژانس ایستادگی میکند.
حجتالاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام جمعه شهرستان نکا، در خطبههای نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) نکا، با گرامیداشت تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و انتقال پیام نهضت حسینی به نسلهای آینده تأکید کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن هفتم تیر و سالروز شهادت شهید مظلوم آیتالله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید و همانند شهدای کربلا آماج تهمتها و تخریبهای دشمنان اسلام بود.
حجتالاسلام محمدی لائینی گفت: مسئولان دستگاه قضا باید با دقت و مراقبت کامل، ترازوی عدالت را از هرگونه انحراف و بیعدالتی مصون نگه دارند؛ چرا که انتظارات مردم از این دستگاه بسیار بالاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی ابهامات موجود درباره تحولات سیاسی اخیر و تفاهمنامههای مطرح شده اشاره کرد و گفت: مردم حق دارند بدانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و انتظار دارند مسئولان با صداقت و شفافیت، مسائل را با آنان در میان بگذارند.
امام جمعه نکا تأکید کرد: اصل نظام، مردم هستند و مسئولان باید همانند سیره امام راحل، مردم را در جریان تصمیمات مهم و سرنوشتساز کشور قرار دهند.
وی با ابراز بیاعتمادی نسبت به سیاستهای آمریکا اظهار داشت: تجربه نشان داده است که آمریکا به هیچیک از وعدهها و تعهدات خود پایبند نیست و ملت ایران نمیتواند به قول و امضای دولتمردان آمریکایی اعتماد کند. آمریکا هرگز از دشمنی با جمهوری اسلامی دست برنمیدارد، اما ملت بزرگ ایران با اتکا به ایمان، وحدت و رهبری حکیمانه، دشمن را به زانو درخواهد آورد.