• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۲۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۱۲
هرمزگان » سیاسی

پایداری شبکه آبرسانی هرمزگان در ایام جنگ تحمیلی سوم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: شبکه آبرسانی استان در جنگ تحمیلی سوم در حالت پایدار بود.

پایداری شبکه آبرسانی هرمزگان در ایام جنگ تحمیلی سوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ عبدلحمید حمزه پور در بخش گفتگوی خبری مرکز خلیج فارس با اشاره به آخرین خسارت‌های جنگ تحمیلی سوم در حوزه آب استان افزود: در این ایام زیر ساخت‌های آب در شهرستان قشم که بزرگترین آب شیرین کن که ظرفیت ۱۲ تا ۱۴ هزار مترمکبی در شبانه روز را داشت ۱۰۰ درصد تخریب شد. 
وی گفت: زیر ساخت‌های آبرسانی در جزایر فارو ر، تنب بزرگ و کوچک، بوموسی و جزیره لارک آسیب دیدند. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در اواخر جنگ مخازن ذخیره آب در بخش بمانی شهرستان سیریک که یکی از فقیر‌ترین شهرستان‌های استان از نظر منابع آبی شیرین سطحی و زیر زمینی است خسارت وارد شد. 

حمزه پور گفت: آب شرب این شهرستان ازشهرستان میناب دشت‌های راونگ و دشت تلنگ و بخشی از آب شیرین کن تامین می‌شود. 
وی افزود: در حمله دشمن دو مخزن ذخیره به حجم ۵۰۰ متر مکعبی به صورت ۱۰۰ درصد و ۲ هزار متر مکعبی خسارت دید. 

بیشتر بخوانید؛ اجرای بیش از ۲۰۰ طرح آبرسانی در هرمزگان
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: این دو مخزن آب بخش مرکزی شهرستان سیریک، کوهستک و ۱۰ روستای این شهرستان را تامین می‌کرد. 
حمزه پور افزود: حدود ۱۴۰ میلیارد تومان خسارت مخازن آسیب دیده است که با کمک استاندار هرمزگان اعتبارات اختصاص یافته و این مخازن به زودی بازسازی و وارد می‌شوند. 
وی گفت: زیر ساخت‌های آب در جنگ تحمیلی سوم ۸ همت خسارت وارد شده است که حدود دو تا سه ماه آینده ظرفیت‌های از دست داده شده وارد مدار می‌شوند. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۱ خرداد به نام هفته‌ی صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است افزود: استان هرمزگان جز استان‌های گرم و خشک و میزان بارش‌های آن دو سوم میانگین کشوری است. 
حمزه پور گفت: صرفه جویی در این زمینه باید در الویت‌های اصلی شهروندان باشد. 
وی افزود: آب در غرب هرمزگان در روستا‌های بندرمعلم و گزیر در شهرستان بندرلنگه، بستک، پارسیان از استان کهکیلویه بویر احمد از سد کوثر به نام خط محرم تامین می‌شود. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۵۰ درصد آب شرب شهر بندرعباس از طریق شیرین سازی آب دریا تامین می‌شود و این کار بسیار سخت وهزینه بر است. 
حمزه پور افزود: با توجه به تورم‌ها و هزینه‌های گزاف در امر آبرسانی از شهروندان می‌خواهیم در قبوض آب را به موقع پرداخت کنند. 
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ روستای هرمزگان به صورت سیار آبرسانی می‌شود گفت: امیدواریم با اجرای بیش از ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک در استان این شمار روز به روز کم‌تر کنیم.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اهدای یک هزار و ۶۹۷ واحد خون توسط مردم خوزستان در تاسوعا و عاشورای حسینی
۹ تیر ماه؛ آغاز نام نویسی مراسم پیاده روی اربعین در هرمزگان
پویش سلامت علوی در روستاهای اردبیل
بر ساحل صحیفه
تجلی شور و شعور حسینی مردم استان در قرار‌های شبانه
بهینه‌سازی مصرف انرژی در نسل جدید شبکه‌های مخابراتی
قافله عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان لنجان
دعوت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از نخبگان و استارتاپ‌ها
ارتقاء عملکرد حفظ نباتات با هوشمندسازی
ضرورت توسعه گردشگری هوشمند در اردبیل
محدودیت‌های ترافیکی روز ۱۳ محرم در یزد
خدمات مترو و حمل و نقل عمومی در مراسم تشییع رهبر شهید رایگان است
از دلهره جنایی تا درامی تاریخی در شبکه نمایش
افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما از دوشنبه در ایلام
تاکید شهباز شریف بر روابط برادرانه پاکستان و ایران
اجرای پویش سراسری «نقش من» برای ترویج صرفه‌جویی
پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه
ساعت ۲۱ آغاز تجمعات حماسی شبانه در خراسان شمالی
سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون خدمت ثبتی به مردم ارائه می‌شود
افتتاح طرح گاز رسانی و آب رسانی روستای ابراهیم آباد گرگان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)