پخش زنده
امروز: -
وزیر نفت در دیدار با وزیر برق و انرژی آفریقای جنوبی درباره توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزه انرژی گفتوگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محسن پاکنژاد در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس، امروز (پنجشنبه، چهارم تیر) در دومین روز سفرش به هند، با کوگوسیِنتشو راموکگوپا، وزیر برق و انرژی آفریقای جنوبی دیدار و بر توسعه همکاریهای دوجانبه تاکید کرد.
وزیر نفت روز چهارشنبه (سوم تیر) در دیدار با شری مانوهر لال، وزیر نیرو، مسکن و امور شهری هند بر توسعه روابط تهران و دهلینو در حوزههای اقتصادی و انرژی تاکید کرده بود.
یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیر) در شهر گوروگرام هند برگزار میشود.
گروه بریکس، ۱۱ بازار نوظهور و کشورهای در حال توسعه بزرگ جهان شامل برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، ایران، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی را گردهم آورده است.
وزیر نفت همچنین وزیر نفت در آیین گشایش مرکز تعالی دیجیتال بریکس برای شبکههای هوشمند و ذخیرهسازی انرژی (DC۰E) حضور یافت.
آقای پاک نژاد همچنین در دومین روز سفرش به گوروگرام، با هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند، دیدار و درباره توسعه همکاریهای دوجانبه در حوزههای نفت و گاز گفتوگو کردند.
دیدار وزیران نفت ایران و هند در حالی انجام شد که دو کشور سابقه طولانی همکاری در انرژی دارند و هند تا پیش از تحریمهای آمریکا از بزرگترین خریداران نفت ایران بود.