پخش زنده
امروز: -
سرپرست فرمانداری شادگان گفت : پیگیری مستمر مصوبات حوزه عمران شهری، مسکن و حمایت از اقشار کم برخوردار در دستور کار مدیریت شهرستان قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان خوزستان، حبیب عفری مفرد سرپرست فرمانداری شادگان داظهار داشت: با حضور مدیران کل دستگاههای متولی حوزه مسکن و نهادهای حمایتی، مسائل و چالشهای موجود در زمینه نهضت ملی مسکن، مسکن محرومان، مسکن روستایی و شهری و همچنین مشکلات اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مهمی در راستای رفع موانع و تسریع در اجرای برنامههای حوزه مسکن اتخاذ شد.
سرپرست فرمانداری شادگان با قدردانی از پیگیریهای دکتر خنفری نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و همراهی مسئولان استانی در پیگیری مشکلات شهرستان افزود: برگزاری این نشستها زمینه ساز شناسایی دقیق مشکلات و انتقال مطالبات مردم به سطوح تصمیمگیری استان و کشور است و انتظار میرود تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی، شهرداریها و بخشداریها با جدیت نسبت به پیگیری و اجرای مصوبات اقدام کنند.
عمادی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این نشست با اشاره به پیگیریهای انجامشده در حوزه مسکن و عمران شهرستان اظهار داشت: مهمترین موضوع مطرحشده در جلسه، بررسی مسائل مربوط به مسکن محرومان، نهضت ملی مسکن، رفع چالشهای موجود در پروژههای مسکن مهر و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرحهای مسکن بود.
وی افزود: با همکاری دستگاههای اجرایی و برگزاری مستمر جلسات شورای مسکن در سطح شهرستان و استان، تلاش خواهیم کرد بخشی از عقبماندگیهای موجود در حوزه مسکن شادگان جبران و نیازهای مردم در این بخش برطرف شود.
فضلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان نیز با تأکید بر توجه ویژه به نیازهای مسکن شهرستان شادگان گفت: در راستای اجرای طرح مسکن محرومان، ۸۰۰ واحد مسکونی برای شهرستان شادگان در مناطق روستایی و شهری اختصاص یافته است که تسهیلات آن با سقف ۵۰۰ میلیون تومان، بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود کمتر از پنج درصد پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان، حمایتهای ویژهای برای تأمین و تکمیل مسکن مددجویان در نظر گرفته شده است؛ بهگونهای که برای مددجویان کمیته امداد ۴۰۰ میلیون تومان و برای مددجویان بهزیستی ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات حمایتی پیشبینی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان همچنین از اجرای طرحهای عمران روستایی، آسفالت معابر روستاها و پیگیری اختصاص اعتبارات و قیر مورد نیاز برای بهسازی بافتهای ناکارآمد شهری در شادگان خبر داد.
کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با پیگیریهای نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و همکاری فرمانداری، تصمیمات مهمی برای تأمین مسکن خانوادههای تحت پوشش بهزیستی و رسیدگی به سایر مطالبات مددجویان از جمله مستمری، حق پرستاری، تجهیزات توانبخشی و خدمات حمایتی اتخاذ شد.
وی افزود: با برنامهریزیهای انجامشده، زمینه سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به شادگان فراهم خواهد شد تا اقدامات مؤثرتری برای رفع مشکلات جامعه هدف این نهاد در شهرستان صورت گیرد.
هاشم خنفری نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تسلیت ایام محرم گفت: این نشست در راستای پیگیری مشکلات مسکن و معیشت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برگزار شد و تصمیمات مهمی برای افزایش سهمیههای مسکن افراد نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی اتخاذ شد.
وی با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ خانوار پشت نوبت بهزیستی در شهرستان افزود: با پیگیریهای انجامشده و سفر قریبالوقوع رئیس سازمان بهزیستی کشور، اقدامات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد انجام خواهد شد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از یکهزار و ۵۰۰ خانوار جدید در کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی و حمایت از خانوارهای نیازمند و دهکهای کمبرخوردار همچنان با جدیت دنبال خواهد شد.
انعقاد تفاهمنامه سهجانبه برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری و بهسازی معابر، افزایش سهمیههای حمایتی حوزه مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، شناسایی و معرفی خانوارهای واجد شرایط دهک های پایین جهت بهرهمندی از خدمات حمایتی، پیگیری تعیین تکلیف متقاضیان مسکن اقشار کم برخوردار و برگزاری منظم جلسات ماهانه جهت رصد و اجرای مصوبات از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.