اهدای زندگی به ۳ بیمار با عمل اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در مشهد
اهدای عضو از کارشناس علوم آزمایشگاهی درگز که دچار مرگ مغزی شده بود، زندگی را به سه بیمار بازگرداند .
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهمآوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای بدن مژگان عباسیراد، کارشناس ۳۵ ساله علوم آزمایشگاهی شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز، پس از مرگ مغزی و با رضایت خانوادهاش، به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید و برگ دیگری از فرهنگ ایثار و اهدای عضو را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رقم زد.
دکتر ابراهیم خالقی، اظهار کرد: زندهیاد مژگان عباسیراد که بر اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، پس از انتقال از بیمارستان قائم (عج) به واحد فراهمآوری اعضای پیوندی و طی مراحل قانونی، با رضایت خانواده بزرگوارش، امروز در بیمارستان منتصریه تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.
وی افزود: این عمل، یکهزار و هشتصد و پنجاهمین اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار میرود.
مسئول واحد فراهمآوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تیم فوقتخصصی پیوند کلیه،کلیههای این جانبخش را به یک بانوی ۴۸ ساله از شهرستان بردسکن و یک مرد ۳۳ ساله از مشهد پیوند زدند.
همچنین کبد وی برای پیوند به بیمار نیازمند، به شیراز ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه همسر زندهیاد عباسیراد، آقای امین محمدزاده، از کارکنان حوزه سلامت است، افزود: این خانواده با وجود تحمل اندوهی سنگین، با اهدای اعضای عزیزشان بار دیگر نشان دادند که خدمت به همنوع، حتی در سختترین لحظات زندگی نیز میتواند ادامه یابد.
مسئول واحد فراهمآوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار، این اقدام را تداوم حیات برای بیماران نیازمند دانست و بر نقش ارزشمند خانوادههای اهداکنندگان در گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه تأکید کرد.