پخش زنده
امروز: -
استاندار بوشهر از هدفگذاری برای ارتقای سرانه فضای آموزشی به ۷.۵ مترمربع برای هر دانشآموز تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزبوشهر؛ ارسلان زارع استاندار بوشهر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت بهرهگیری از آموزههای دینی و ملی برای اعتلای جامعه تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت «طرح مهر» در نظام تعلیم و تربیت استان، این رویداد را صرفاً یک حرکت اجرایی ندانست و اظهار داشت: این طرح سرآغاز یک تحول و حرکتی بزرگ در عرصه فرهنگی و اجتماعی در هر سال است.
زارع با اشاره به جمعیت ۲۵۸ هزار نفری دانشآموزان استان و فعالیت دو هزار و ۱۲۸ واحد آموزشی، افزود: هدف ما از اجرای این طرح، آمادهسازی کامل مدارس برای استقبال از سال تحصیلی جدید با رویکرد آموزش مطلوب، ایجاد نشاط، پویایی و امیدآفرینی بیشتر در جامعه است.
استاندار بوشهر با تأکید بر لزوم هماهنگی و انسجام درونی آموزش و پرورش و همراهی سایر دستگاههای اجرایی، شهرداریها و دهیاریها بیان کرد: بهرهبرداری از طرحهای نوسازی مدارس تا هفته دولت، از اولویتهای سختافزاری ماست که باید با جدیت پیگیری شود.
زارع با انتقاد از رویکرد صرفاً «نظری و حافظهمحور» در نظام آموزشی، اوقات فراغت تابستانی را فرصتی ارزشمند برای جبران این خلاء دانست و گفت: اوقات فراغت نباید به عنوان فاصله میان دو دوره آموزشی دیده شود، بلکه فرصتی ارزنده برای تکوین شخصیت، تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی، خلاقیت، و افزایش نشاط و سلامت جسمی و روحی دانشآموزان است.
وی تأکید کرد: کارگروههای تخصصی باید با برنامهریزی هدفمند، موضوعاتی نظیر مدیریت فضای مجازی، تغذیه سالم و مهارتهای زندگی را نیز در دستور کار برنامههای تابستانی قرار دهند و برای اجرای این برنامهها در تمامی شهرستانها، از همه ظرفیتها استفاده شود.
استاندار بوشهر با اشاره به کسب رتبه ممتاز و نخست استان در نهضت توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی در سطح کشور که مورد قدردانی رئیسجمهور نیز قرار گرفت، گفت: با این کارنامه درخشان، گام دوم توسعه را با هدف رسیدن به سرانه ۷.۵ مترمربع فضای آموزشی و پرورشی برای هر دانشآموز تا پایان سال جاری تعریف کردهایم.