• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۳:۳۴
بین الملل » غرب آسیا

ترامپ: اگر به جنگ با ایران پایان نمی دادم، بدون نفت می ماندیم

رئيس‌ جمهور آمریکا در گفتگو با رسانه آمریکایی آکسیوس اذعان کرد که گزینه‌ای جز مذاکره با ایران و پایان دادن به جنگ نداشته است.

ترامپ: اگر به جنگ با ایران پایان نمی دادم، بدون نفت می‌ماندیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس‌ جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شد، بار دیگر به هراس خود از کمبود ذخایر نفتی در دنیا در نتیجه ادامه جنگ علیه ایران اشاره کرده است.

دونالد ترامپ در مصاحبه با آکسیوس گفت: اگر به بمباران ایران ادامه می‌دادیم «ما همین حالا شاهد انسداد کامل تنگه هرمز بودیم.»

ترامپ در ادامه گفت: «سراسر تنگه مین‌گذاری می‌شد و موشک‌ها بر فراز کشتی‌های میلیارد دلاری به پرواز درمی‌آمدند؛ کشتی‌هایی که دیگر هرگز جرأت بادبان کشیدن و حرکت نداشتند و ما برای ماه‌ها هیچ نفتی در اختیار نداشتیم.»

او همچنین در پاسخ به منقدان آمریکایی که معتقدند بایستی سخت‌گیرانه‌تر با ایران برخورد کرده و جنگ را ادامه می‌داد، گفت: ««تنها راهی که می‌توانستم سخت‌گیرتر باشم این بود که دو یا سه هفته دیگر به آنجا بروم و همچنان آنها را بمباران کنم، درست است؟ اما این چه چیزی عاید ما می‌کند؟ تنگه هرمز باز نخواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما تا ماه‌ها نفت نخواهیم داشت. تا زمانی که بمب می‌ریزید، آن تنگه به‌طور خودکار بسته می‌ماند.»

او سپس اضافه کرده است: «این همان چیزی است که می‌تواند باعث یک رکود جهانی شود.»

پایگاه آکسیوس روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود ترامپ در جریان جنگ در محافل خصوصی نگرانی خود را از اینکه ذخایر جهانی نفت در حال اتمام است ابراز کرده و گفته بود که اگر تنگه بسته بماند، ممکن است یک شوک نفتی جهانی رخ دهد.

آمار‌های مربوط به ذخایر نفت آمریکا هم نشان می‌دهد که هنوز خطر بحران نفتی این کشور وجود دارد. ذخایر نفت خام بزرگ‌ترین مرکز ذخیره‌سازی تجاری نفت آمریکا، جایی که قیمت نفت این کشور تعیین می‌شود، یعنی کوشینگِ اوکلاهما، به ۲۰ میلیون بشکه رسیده که پایین‌ترین میزان در ۱۱ سال گذشته است.

ذخایر نفت راهبردی هم که برای مدیریت عرضه نفت جهان ایجاد شده، به کمترین میزان تاریخ این ذخایر یعنی ۳۴۰ میلیون بشکه رسیده است.

بیشتر از یک ماه است که مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا هشدار می‌دهند، اواخر خرداد تا اوایل تیر، ذخایر نفتی آمریکا به مرحله تنش عملیاتی می‌رسد یعنی دیگر توانایی جبران کمبود نفت را ندارند.

در ۵ روزی که از اعلام تفاهم میان ایران و آمریکا می‌گذرد ۱۸ میلیون نفت ایران به بازار وارد شده و دیروز ۶ میلیون بشکه نفت عربستان هم از تنگه هرمز خارج شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
عشق به وطن و اتحاد از خواسته های مردم در اجتماعات شبانه
سردار ابن‌الرضا: قوه قضائیه زمینه ساز تحقق آرمان‌های عدالت‌گرایانه است
تصادفات در خراسان جنوبی بر مدار افزایش
کارگاه آموزشی جرات مندی ویژه بزرگسالان در کیش
امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری ارومیه و دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه کبودان
گرامی داشت شهدای پد خندق در بهمئی
رعایت خطوط قرمز رهبری واجب شرعی است
ساخت سرپناه برای ۹خانوار مددجو در میاندوآب
تقابل تیم‌های سپیدرود رشت و بندر آستارا با حریفان در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال
ساخت مخازن تامین آب نهضت ملی مسکن بندرعباس
مسئولان خدمتگزاری بی‌منت و کار جهادی را سرلوحه عملکرد خود کنند
برگزاری همایش صلح‌یاران ستاد صبر در چوار
تساوی با چاشنی بدشانسی برای ملی‌پوشان فوتبال ایران
سردار کرمی: پاسخ سریع به تجاوز دشمن، طراحی هوشمندانه شهید پاکپور بود
اجرای طرح تابستانه «نوجوانه‌های اُمید» در بیش از ۸۰۰ پایگاه مقاومت بسیج
اهدای زندگی به ۳ بیمار با عمل اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در مشهد
برگزاری آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس نفس‌های سوخته
دسته حیدریون زنجان کانون شور و شعور حسینی
آغاز ساخت ساختمان جدید دهیاری در روستای مالشیخ لنده
بهره مندی دانش آموزان سمنان از ظرفیت های آموزشی تابستانه مدارس
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)