پخش زنده
امروز: -
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیریهای مستمر مجلس برای حل مشکلات دانشجویان واحدهای بینالملل دانشگاه پیام نور، از رفع کامل مشکل حدود ۲ هزار نفر از دانشجویان این واحدها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احسان عظیمیراد، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیریهای مستمر مجلس برای حل مشکلات دانشجویان واحدهای بینالملل دانشگاه پیام نور گفت: کمیسیون آموزش تا تعیین تکلیف نهایی حدود ۳۸۰۰ دانشجوی باقیمانده، موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد و وزیر علوم نیز باید درباره این پرونده به مجلس پاسخ دهد.
وی گفت: از سال ۱۴۰۱، جمعی از دانشجویان واحدهای بینالملل داخل و خارج از کشور با مشکلاتی در زمینه ادامه تحصیل، فراغت از تحصیل و دفاع از پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکتری مواجه شدند که این مسئله نگرانیهای بسیاری برای دانشجویان و خانوادههای آنان ایجاد کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، با بیان اینکه این مشکل ریشه مدیریتی داشته و دانشجویان هیچگونه تخلفی مرتکب نشدهاند، افزود: در ماههای گذشته جلسات متعددی با مسئولان دانشگاه پیامنور، وزارت علوم و دستگاههای نظارتی برگزار شد. تاخیر در تعیین تکلیف این پرونده، فشار روحی و روانی زیادی به دانشجویان وارد کرده است که جای انتقاد دارد.
عظیمیراد افزود: طرح سوال از وزیر علوم با امضای ۳۱ نماینده تهیه و به هیاترئیسه تقدیم شده است. پس از ارجاع طرح به کمیسیون، وزیر باید برای ارائه توضیحات و پاسخگویی درباره روند رسیدگی به این پرونده در مجلس حضور یابد. امیدواریم با همکاری دستگاههای مسئول، مشکل دانشجویان باقیمانده پیش از آغاز سال تحصیلی جدید حل شود تا دغدغهای برای آینده تحصیلی آنها باقی نماند.