پخش زنده
امروز: -
مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان صبح امروز در در کارگروه مولد سازی از تشکیل۸۱ پرونده مولدسازی املاک مازاد دولت در استان با ارزش حدود ۵.۱ همت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران؛ مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان صبح امروز در در کارگروه مولد سازی از تشکیل۸۱ پرونده مولدسازی املاک مازاد دولت در استان با ارزش حدود ۵.۱ همت خبر داد.
سید اسماعیل هاشمی در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح مولدسازی املاک مازاد دولت در استان گفت: از این تعداد،۶۴ پرونده موفق به دریافت مجوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی در چارچوب بند «ب» ماده ۳۱ قانون تأمین مالی شدهاند که ارزش آنها حدود ۴.۲ همت است.
وی با اشاره به اقدامات انجامشده در سال جاری گفت: حدود ۹۰ میلیارد تومان فروش املاک مازاد دولت در استان انجام شده و دو مورد تهاتر پروژه نیز در مراحل نهایی قرار دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران ادامه داد: یکی از این تهاترها مربوط به دستگاه راه و شهرسازی با ارزش حدود ۱۹۷ میلیارد تومان است و مورد دیگر مربوط به آب منطقهای است که پس از کارشناسی مجدد، ارزش آن افزایش خواهد یافت؛ در مجموع حدود ۴۹۰ میلیارد تومان از محل مولدسازی املاک مازاد استان به نتیجه رسیده است.
هاشمی همچنین درباره تفویض اختیار در اجرای مولدسازی افزود: یکی از اقدامات مهم دولت، واگذاری اختیارات بیشتر به استانداران است؛ بهگونهای که شناسایی، تعیین قیمت و تصویب املاک مازاد با ارزش کمتر از ۵۰ میلیارد تومان به استانداران واگذار شده است.
وی افزود: املاک با ارزش بین ۵۰ میلیارد تا یک همت در کمیته تخصصی بررسی میشود و املاک بالاتر از یک همت همچنان در اختیار هیئت عالی مولدسازی قرار دارد.
هاشمی تأکید کرد: این تفویض اختیار میتواند روند اجرای مولدسازی را سرعت بخشیده و به تعیین تکلیف سریعتر املاک مازاد دولت کمک کند.